سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از متخصصان تغذیه در آمریکا ادعا ‌کرده‌اند، کسانی که علاقه به خوردن کدو حلوایی دارند، عمرشان طولانی‌تر می‌شود.

کدو حلوایی

 به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند: به نظر می‌رسد ماده آلفا ـ کاروتن موجود در کدو حلوایی یکی از مواد طبیعی است که این نقش مفید و مهم را ایفا می‌کند. آلفا ـ‌ کاروتن در بسیاری از میوه‌هایی که به رنگ زرد پرتقالی هستند، وجود دارد و در حفظ سلامت بدن بسیار مهم است.

علاوه بر این، ماده دیگری به نام بیت ـ‌ کاروتن هم در کدو حلوایی وجود دارد که زیر مجموعه بتاکاروتن است و مزایای بسیار زیادی برای سلامت بدن به ویژه‌ خاصیت ضد سرطانی دارد. این مواد با یکدیگر بدن را سالم‌تر و شاداب‌تر نگه می‌دارند و بر طول عمر انسان می‌افزایند.[کدو حلوایی، دسری خوشمزه]

به گزارش پایگاه اینترنتی هلت کرنیوز، گروه خاصی از متخصصان در مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اخیرا مطالعات دقیق‌تری را روی تاثیرات آلفاکاروتن روی بدن در صورت مصرف مداوم و برای یک دوره کافی طولانی، انجام داده‌اند.

آن‌ها متوجه شدند: با مصرف کدو حلوایی یا همان کدو تنبل احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد و بر طول عمر انسان افزوده می‌شود.

کد خبر 122541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز