همشهری آنلاین: یک دادگاه فرانسه روز دوشنبه شرکت هواپیمایی آمریکایی کانتیننتال و یک متخصص فنی این شرکت را به خاطر نقش داشتن در سانحه سقوط هواپیمای کنکورد در سال 2000 میلادی که منجر به مرگ 113 سرنشین آن شد، محکوم کرد.

Concorde

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز،این درحالی است که بر اساس حکم دادگاه فرانسوی سه تن از مقامات سازمان هواپیمایی فرانسه نیز در خصوص این پرونده تبرئه شدند.

بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی آمریکا پس از آنکه هواپیمای سوپر سونیک کنکورد در سال 2000 میلادی از فرودگاه شارل دو گل پس از بلند شدن دچار سانحه و متعاقبا سقوط شد، مسئول شناخته شده است.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز در گزارشی مشابه، ضمن اعلام محکومیت شرکت هواپیمایی کانتیننتال آمریکا اعلام کرد که دادگاه پونتوآز در نزدیکی پاریس پایتخت فرانسه، تاکید کرد که یک نوار تیتانیومی در باند فرودگاه شارل دو گل که از هواپیمای مذکور بیرون افتاده بود، باعث شد تا چرخ های هواپیمای کنکورد آتش گرفته و باعث شود که قطعات پلاستیکی شعله ور به مخزن سوخت هواپیمای مسافربری وارد شود.

بر اساس این گزارش، تمامی 109 سرنشین هواپیمای کنکورد که اکثر آنان جهانگردان آلمانی بودند، با انفجار و سقوط هواپیما جان خود را از دست دادند.

بر اثر سقوط این هواپیما و برخورد آن با یک هتل ، چهار تن دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

به دنبال این حادثه شرکت هواپیمایی کانتیننتال ، 200 هزار یورو جریمه شد و مقرر شد تا مبلغ یک میلیون یورو نیز به عنوان غرامت پرداخت کند.

از سوی دیگر جان تیلر تکنیسین فنی شرکت هواپیمایی نیز به جرم ارتکاب قتل به 15 ماه حبس تعلیقی محکوم شد و این درحالی بود که مسول وی از هرگونه اتهامی مبری شد.

از سقوط این هواپیما به عنوان پایان عصر پرواز با هواپیماهای سوپر سونیک کنکورد یاد می شود.

کد خبر 122474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز