همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی شیرین اگر با مواد پروتئینی مانند شیر همراه با خرما و عسل مصرف شوند موجب افزایش هوشیاری و سرحالی بیشتر در فرد می‌شود.

شیر و خرما

 سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، افزود: مغز برای انجام فعالیت به انرژی نیاز دارد و از گلوکز خون و از اسید‌های چرب آزاد انرژی دریافت می‌کند.

وی گفت: میل و گرایش به مصرف هرچه بیشتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند شکلات، شیرینی، آب نبات، بستنی، انواع نوشابه‌ها، شربت‌ها و غیره موجب خواب‌آلودگی، شلی و بی‌حالی و عدم تمرکز می‌شود.

مظهری اضافه کرد: انجیر، انگور، پرتقال، زغال‌ اخته، زردآلود، سیب، شاتوت، توت‌فرنگی و خرما در عملکرد مغز و اعصاب و سلامتی کلی جسم و جان تاثیر‌گذار است و در وعده‌های غذایی روزانه حداقل 2 تا 3 واحد 200 یا 300 گرم از این مواد مصرف شود.

وی گفت: سبزی‌ها در سلامت تن، بدن و عملکرد مغز و اعصاب تاثیر‌گذار هستند ولی سبزی‌هایی مانند اسفناج، ریحان، نعناع، کاهو، گل کلم، پیاز، چغندر، زنجبیل تازه، هویج، کرفس و شلغم اثر مؤثر و ویژه‌ای بر ارتقای توان یادگیری و بالا بردن روحیه افراد دارد.

کد خبر 122453

برچسب‌ها