چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه و سلامت هشدار دادند افرادی که زیاد پروتئین حیوانی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

  مصرف زیاد پروتئین حیوانی عامل دیابت است

به گزارش ایسنا، دکتر «فِرانک هو» از دانشکده سلامت عمومی هاروارد در بوستون گفت: مصرف پروتئین به خصوص پروتئین حیوانی در ابتلای افراد به دیابت نوع 2 موثر است. در مطالعه جدید متخصصان به مقایسه رژیم غذاییِ افراد دیابتی با گروهی از شرکت‌کنندگان سالم پرداختند.

دکتر فرانک هو افزود: در مطالعات پیشین مشاهده شد که مصرف مقادیر زیادی از پروتئین‌ها به خصوص پروتئین حیوانی با افزایش خطر بلندمدت ابتلا به دیابت پیشرفته مرتبط است.

به گفته دکتر هو، وقتی حجم پروتئین حیوانی مصرفی شامل گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده افزایش می‌یابد احتمال ابتلا به دیابت تشدید می‌شود. در این بررسی یک تیم کارشناسی از دانشگاه «واگنینگن» هلند به مقایسه 11 هزار فرد مبتلا به دیابت نوع 2 با 15 هزار فرد سالم پرداختند. همچنین به طور معمول این افراد در روز 90 گرم پروتئین مصرف کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، متخصصان هلندی مشاهده کردند افرادی که بیشترین میزان پروتئین حیوانی را در روز مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که از کمترین میزان این نوع پروتئین مصرف می‌کنند 22 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند.

کد خبر 256127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز