گروه حوادث: با دستگیری 2‌سرشاخه اصلی شرکت هرمی پالینور، مشخص شد متهمان بیش از 4 هزار زیرمجموعه داشته و بیش از 5 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

tرمانده پلیس استان تهران در بازدید  کشفیات پلیس

سردار اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران با اعلام دستگیری این دو سرشاخه گفت: از مدتی قبل با اطلاع از فعالیت این شرکت هرمی، اعضای آن تحت تعقیب و مراقبت شدید پلیسی قرار گرفتند تا اینکه سرانجام ماموران با اقدامات وسیع اطلاعاتی محل سکونت سرشاخه اصلی را در سعادت‌آباد تهران شناسایی کرده و در یک عملیات ضربتی وی را در منزلش دستگیر کردند. در بازرسی از منزل این سرشاخه شرکت هرمی، تعداد بسیار زیادی کتاب‌های آموزشی عضوگیری و کاتالوگ‌های عضوگیری کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس استان تهران افزود: متهم دستگیر شده بر اساس اعترافات خود به صورت بین‌المللی فعالیت هرمی می‌کرده و بیش از 4 هزار زیرمجموعه داشته که براساس اظهارات شاکیان، بالغ بر 5 میلیارد تومان در شهرهای شمالی کشور، اصفهان، مشهد و تهران کلاهبرداری کرده است.

دستگیری اعضای 5 باند مشروبات الکلی

سردار اکبرشاهی در ادامه نشست خبری خود که صبح دیروز برگزار شد در تشریح دستگیری اعضای 5 باند مشروبات الکلی گفت: با اعلام گزارش‌های مردمی، یک باند قاچاق مشروبات الکلی شناسایی شد و دستگیری عاملان آن در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت استان قرار گرفت و ماموران با انجام تحقیقات گسترده اطلاعاتی توانستند اعضای این باند را شناسایی کنند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های گسترده دریافتند اعضای این باند درصدد انتقال یک محموله بزرگ مشروبات الکلی از مرزهای غربی کشور به استان تهران هستند که با این اطلاعات خودروی آنها در کرج شناسایی شد و اعضای آن دستگیر شدند.

رئیس پلیس استان تهران ادامه داد: پس از کشف این محموله و دستگیری متهمان، در تحقیقات اطلاعاتی بعدی، 4 باند دیگر که با این باند در ارتباط بودند نیز شناسایی شده و در عملیات مشترک اعضای آنها دستگیر شدند که با متلاشی شدن این 5 باند، 12 متهم از جمله 8 مرد و 4 زن دستگیر شدند.

به گفته سردار‌اکبر‌شاهی، متهمان در اعترافات خود گفتند که مشروبات الکلی را از مرزهای غربی کشور وارد کرده و با جاسازی ماهرانه در قسمت‌های مختلف خودرو از قبیل کف، گلگیرهای جلو، صندلی، داشبورد و چراغ‌های جلو، آنها را به استان تهران منتقل می‌کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان تهران افزود: متهمان در ادامه اعترافاتشان گفتند برای اینکه ماموران به آنان مشکوک نشوند، در هر مرحله از قاچاق مشروبات الکلی، خانواده‌ خود را نیز به همراه می‌بردند و برای فرار از دست ماموران خودروهای خود را به سیستم‌ دودزا مجهز کرده بودند.

کد خبر 122399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز