چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس لندن می‌گوید، 153 معترض در جریان تظاهرات گسترده دانشجویان و دانش آموزان علیه افزایش هزینه‌های تحصیلی بازداشت شده‌اند.

تظاهرات در انگلیس

 به گزارش پرس تی وی هزاران دانش آموز و دانشجو روز سه‌شنبه (9 آذر) به رغم وضعیت جوی نامناسب در شهرهای برایتون، بیرمنگام، بریستول، منچستر، نیوکاسل، آکسفورد و لندن علیه افزایش هزینه تحصیلی و کاهش بودجه عمومی تظاهرات کردند و شعارهایی علیه برنامه پیشنهادی ریاضت اقتصادی از سوی دولت سر دادند.

 پلیس گفت، بسیاری از معترضان آرام بودند اما گزارش‌هایی از ناآرامی و بی‌نظمی نیز در این تظاهرات منتشر شده است. برخی از معترضان وارد ساختمان‌های دولتی شده و برخی دیگر موجب ایجاد ترافیک شدند.

در شهر برایتون، حدود 600 تظاهرکننده تلاش کردند تا وارد ساختمان شهرداری شوند و در شهر نیوکاسل نیز معترضان کنترل ساختمان دانشگاه این شهر را در دست گرفتند.

 همچنین دانشجویان و دانش آموزان در شهر بیرمنگام با نیروهای پلیس درگیر شدند و حدود 40 معترض به ساختمان شورای شهر حمله کردند.

 در شهرهای لیدز و آکسفورد نیز معترضان کنترل دانشگاه را به دست گرفتند و به سوی برخی از دفاتر دانشگاه هجوم بردند.

 پلیس آکسفورد از ورود معترضان به دفاتر شورای شهر جلوگیری کرد که این مسئله موجب درگیری میان طرفین شد.

 همچنین دانش آموزان و دانشجویان در شهر لندن و هم زمان با تصمیم‌گیری پارلمان درباره کاهش 60 میلیارد پوندی از بودجه خدمات عمومی، با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند.

 پیش از این نیز، کاهش بودجه خدمات اجتماعی و افزایش سن بازنشستگی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، یونان، اتریش و ایرلند اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای را موجب شده بود.

 در همین حالی نتایج نظرسنجی مؤسسه رسمی کارکنان و توسعه CIPD نشان می‌دهد، از هر 4 نفری که در بخش‌های عمومی انگلیس کار می‌کنند، یک نفر بیم آن دارد که به دنبال کاهش هزینه بخش‌های عمومی، کار خود را از دست بدهد.

کد خبر 122083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز