همشهری آنلاین: صدها دانشجوی شهر بیرمنگام انگلیس با پیوستن به تظاهرات گسترده دانشجویان انگلیسی در لندن به سیاست‌های دولت این کشور در ارتباط با افزایش شهریه دانشگاه‌ها اعتراض کردند.

انگلیس

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بیرمنگام نت، صدها تن از دانشجویان شهرهای گوناگون انگلیس از جمله بیرمنگام به اعتراضات هزاران نفری دانشجویان انگلیس در لندن پیوستند تا به لایحه افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها اعتراض کنند.

دانشجویان انگلیسی سوار بر اتوبوس‌ها و قطارها شدند تا اعتراضات خود را به گوش دولت انگلیس برسانند.

جانی دیویس معاون رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه بیرمنگام اعلام کرد: فضا بسیار ناامید کننده بود زیرا ما بین خطوط پلیس ضدشورش در میان میدان پارلمان و وایت‌هال گرفتار شدیم.

ما سعی کردیم از آنجا بیرون بیاییم اما پلیس به مردم اجازه چنین کاری را نمی‌داد و جمعی از مردم اشیاء را به آتش کشیدند. من فکر می‌کنم که این شرایط نمی‌تواند توسط پلیس کنترل شود.

برخی از معترضین اعلام کردند: بدون سایه‌ای از تردید، این اعتراضات دانشجویی به دولت انگلیس ثابت کرد که دانشجویان بی‌تفاوت نیستند و به سیاست اهمیت می‌دهند و صدای ما را به دولت می‌رسانند.

بر اساس این گزارش، اعتراضات لندن پس از هفته‌ها فعالیت‌های گسترده، صورت گرفته است و حدود 200 دانشجوی بیرمنگام با به دست گرفتن پلاکاردهایی و به همراه اعضای اتحادیه‌های گوناگون و خانواده‌های سراسر بیرمنگام روز چهارشنبه 17 آذر در مرکز این شهر تظاهرات برگزار کردند.

حدود 50 تن از معترضین نیز سالن شورای شهر بیرمنگام را به اشغال درآوردند.

کد خبر 122822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز