چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین قیمت 700 تومانی برای هر لیتر بنزین پس از هدفمند کردن یارانه‌ها که به نقل از وی منتشر شده بود را تکذیب کرد.

سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی

 به گزارش ایسنا، روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی خبری به نقل از وزیر اقتصاد مبنی بر تعیین قیمت 700 تومانی بنزین همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها  در یکی از روزنامه‌ها را تکذیب کرد.

 در این توضیح که برروی سایت روابط عمومی وزارت اقتصاد منتشر شده آمده است: اعلام خبر تعیین قیمت بنزین 700 تومانی ناشی از برداشت ناصحیح از سخنان وزیر اقتصاد بوده است که صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

 در این باره سیدشمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد، گفت: این امر ناشی از برداشت ناصحیح رسانه‌ها بوده است. قیمت حامل‌های انرژی در آستانه اصلاح قیمت‌ها از سوی رییس ‌جمهور اعلام خواهد شد.

 حسینی در تنکابن گفته بود: "در حال حاضر قیمت تمام‌ شده بنزین در کشور معادل هر لیتر 700 تومان است و در حال حاضر هم که بنزین آزاد معادل 400 تومان عرضه می‌شود، دولت به آن یارانه پرداخت می‌کند."

 وزیر اقتصاد تصریح کرده بود: در کشورهایی مثل ترکیه علاوه بر اینکه بنزین با قیمت تمام‌شده عرضه می‌شود بلکه از آن مالیات هم اخذ می‌شود.

 اعلام این موضوع که قیمت تمام‌شده بنزین در کشور معادل 700 تومان است، باعث اشتباه در برداشت برخی رسانه‌ها شده بود که در آن از وزیر اقتصاد نقل کرده بودند که قیمت بنزین پس از هدفمند کردن یارانه‌ها 700 تومان خواهد بود.

 طبق قانون قیمت حامل‌های انرژی در یک دوره پنج‌ساله باید به 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس برسد. بنابراین لزوما قیمت 700 تومان در مرحله اول به اجرا گذاشته نخواهد شد.

کد خبر 122081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز