همشهری آنلاین: وزیر نفت با تاکید بر این که پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بنزین ذخیره شده در کارت هوشمند سوخت همه وسایل نقلیه نمی‌سوزد، گفت: بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارت سوخت همه مصرف کنندگان با همان نرخ و بدون محدودیت زمانی عرضه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سید مسعود میرکاظمی در جریان بازدید از مرکز داده سامانه هوشمند سوخت و طرح پایلوت تحویل سوخت به خودروها بر اساس پیمایش در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تصریح کرد: اقدام‌های انفورماتیک خوبی در زمینه عرضه سوخت در این شرکت انجام شده و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آمادگی کامل برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را دارد.

وزیر نفت ایجاد سامانه هوشمند سوخت و زیرساخت‌های الکترونیکی را یکی از نقاط قوت و مطمئن اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام و بر ضرورت توسعه این زیرساخت ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح پرداخت الکترونیک به صورت آنلاین کارت هوشمند سوخت به کارت بانکی عضو شتاب متصل می‌شود تا در زمان سوخت‌گیری مبلغ مورد نظر از کارت عضو شتاب کسر شود.

به گفته وزیر نفت در روش پرداخت الکترونیک به صورت غیربرخط (آفلاین)، بدون اتصال کارت شتاب با کارت سوخت و تنها با کارت هوشمند سوخت گیری انجام می‌شود، افزود: در این روش پول در کارت هوشمند سوخت صاحب خودرو شارژ و در زمان سوختگیری از موجودی کیف پول الکترونیکی (کارت هوشمند سوخت) مبلغ مورد نظر کسر می‌شود.

میرکاظمی کاهش مدت زمان سوختگیری، کاهش صف در جایگاه ها،افزایش زمان خدمات‌دهی را از مزایای اجرای طرح پرداخت الکترونیک در جایگاه‌های سوخت اعلام کرد.

وزیر نفت در باره اجرای طرح عرضه نفت گاز به خودروهای دیزلی بر اساس مسافت طی شده، گفت: بر اساس نتایج بدست آمده اجرای این طرح در مرحله پایلوت موفقیت آمیز بود و نتایج خوبی به همراه داشته است.

در طرح عرضه نفت گاز به خودروهای دیزلی بر اساس مسافت طی شده، با نصب سیستم‌‌های الکترونیکی روی خودروهای نفت گاز سوز بستری فراهم می‌شود تا بر اساس مسافت طی شده، میانگین مصرف خودرو سوخت به آن تحویل داده شود. با اجرای این طرح با ورود خودرو به جایگاه، سوخت مورد نیاز آن برآورد و از طریق کارت هوشمند سوخت به آن تحویل داده می‌شود.

ایجاد سامانه هوشمند سوخت برای تحویل نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره به خرده فروشی‌ها، مصرف کنندگان عمده و نیروگاه‌ها و ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد کیف پول الکترونیک روی کارت هوشمند سوخت با هدف ذخیره‌سازی پول و پرداخت بهای سوخت به صورت آفلاین در این بخش نیز هم اکنون در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار دارد.

میرکاظمی در ادامه این بازید ضمن حضور در جلسه ستاد مرکزی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تقدیر از مسئولان این بخش توصیه‌های لازم را در زمینه موارد مرتبط با این قانون مطرح کرد.

کد خبر 120493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز