همشهری آنلاین: رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: سهمیه بنزین خودروها در آبان ماه و قیمت آن نسبت به مهرماه هیچ تغییری نمی‌کند

رویانیان

به گزارش ایسنا، سردار محمد رویانیان گفت: بر اساس تصمیم کارگروه‌ تحول اقتصادی، سهمیه بنزین خودروهای سواری در آبان ماه همان 60 لیتر و با قیمت هر لیتر 100 تومان عرضه می‌شود، این در حالیست که سهمیه و قیمت گازوئیل خودروها نیز تغییری نخواهد کرد.

 وی در خصوص ذخیره کارت‌های سوخت مردم نیز گفت: ‌برآوردها نشان می‌دهد، ذخیره کارت‌های سوخت به زیر یک میلیارد لیتر رسیده است و این ذخیره همچنان در کارت‌های سوخت باقی می‌ماند، اما تصمیمی در خصوص قیمت این ذخیره کارت‌ها اتخاذ نشده و فعلا مردم می‌توانند با همان قیمت قبلی، از ذخیره کارت‌های سوخت خود استفاده کنند.

 تغییر قیمت بنزین تاثیر بسیار کمی در قیمت حمل و نقل می‌گذارد

وی در خصوص تغیر قیمت بنزین و تاثیر آن بر حمل و نقل عمومی نیز گفت: اگر قیمت بنزین تغییر کند، بر خلاف نظر برخی‌ها، در بخش حمل و نقل عمومی تاثیر زیادی ندارد و افزایش قیمت بدون مجوز و اعلام رسمی دولت بی‌مفهوم است.

 رویانیان تصریح کرد: سهم بنزین در هزینه تاکسی، اتوبوس و کامیون حداکثر زیر 10 درصد است و به زودی به مردم اعلام می‌کنیم که تغییرات جزئی که با تغییر قیمت بنزین و گازوئیل صورت می‌گیرد به چه میزان است.

 وی خاطر نشان کرد: این که می‌گویند قیمت حمل و نقل عمومی با تغییر قیمت بنزین چند برابر خواهد شد، امری کاملا غلط است.

 برخورد تعزیرات حکومتی با هرگونه افزایش غیرمجاز قیمت کرایه‌ها

 رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور درباره برخی گزارش‌ها در زمینه افزایش کرایه برخی خودروها خصوصا در تهران طی روزهای گذشته، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد، این افزایش کرایه‌ها توسط مسافربرهای شخصی و یا آژانس‌های غیرمجاز صورت گرفته و همینجا اعلام می‌کنیم که اگر این بخش‌ها از قانون تبعیت نکنند، با آنها برخورد می‌شود.

 رویانیان اظهار کرد: هماهنگی لازم با سازمان تعزیرات حکومتی صورت گرفته و آژانسها و تاکسی‌های تحت حمایت اتحادیه‌هایی که بخواهند هرگونه تغییری در نرخ کرایه بدون مجوز ایجاد کنند، از طریق تعزیرات حکومتی مورد برخورد قرار می‌گیرند و قطعا این تحرکات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

 وی در عین حال گفت: ‌بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آژانس‌ها و تاکسی‌های تحت حمایت اتحادیه‌ها، نرخ‌ها را رعایت می‌کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 دولت کامیون‌های بالای 40 سال سن و پرمصرف را از مالکان خریداری می‌کند

 وی در ادامه به نوسازی 9 هزار کامیون که مصرف گازوئیل بالایی دارند، اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 400 دستگاه کامیون برای جایگزینی ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم کامیون‌های فرسوده هرچه سریعتر در این طرح مشارکت کنند.

 رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای خریداری کامیون‌های بالای 40 سال سن که در هر 100 کیلومتر پیمایش بالای 50 لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند، انجام شده و به زودی دولت‌ کامیون‌های بسیار فرسوده و پرمصرف را از مالکان آنها خریداری می‌کند.

 رویانیان با اشاره به این که 18 هزار وانت بار فرسوده برای طرح جایگزینی ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: در عین حال برای جایگزینی 50 هزار تاکسی فرسوده نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته که از این تعداد چهار هزار و 500 دستگاه تاکسی تاکنون در این طرح شرکت کرده‌اند.

 وی تصریح کرد: با دستور وزیر کشور، استانداران و فرمانداران بسیج شده‌اند که سیستم‌های حمل و نقل گسترده و  روانی را در شهرها و استان‌های کشور فراهم کنند.

کد خبر 118827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز