گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه 70میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که سهم تهران در این میان 10 میلیون لیتر است، از تشکیل ستاد هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک ‌شهرداری تهران خبر داد.

و ی گفت: به گفته مسئولان، هر لیتر بنزین 700 تومان هزینه در بر دارد که وقتی برای هر لیتر 600 تومان یارانه پرداخت می‌شود، یعنی ما روزانه 46 میلیارد و سالانه حدود 13 تا 14 هزار میلیارد تومان یارانه بنزین را در خیابان‌ها می‌سوزانیم که این سرمایه ملی است که از بین می‌رود.

سیدجعفر تشکری هاشمی دیروز در همایش تبیین و هماهنگی قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها بر حمل‌ونقل عمومی با بیان این مطلب اظهار کرد: مدیریت، در شهری مانند تهران با 8 میلیون جمعیت ساکن و 4 میلیون جمعیت شناور که هر روز برای دریافت خدمات و کار به شهر می‌آیند، کار آسانی نیست و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همچنین هماهنگی و همکاری همه مسئولان است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه دکتر قالیباف شهردار تهران از همه مدیران خود خواسته‌اند که در اجرای صحیح قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با تمام توان گام بردارند تا خواست مقام معظم رهبری در تحقق سیاست‌های کلان محقق شود و در چارچوب تبعیت از ولایت قدم به قدم پیش رویم، گفت: در روزهای ابتدایی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به‌طور حتم ما شاهد افزایش یکباره تمایل به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و یک شوک خواهیم بود که وظیفه همه ما این است که مدیریت درستی در آن زمان داشته باشیم تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ضمن آنکه میزان متقاضیان استفاده از حمل‌ونقل عمومی افزایش می‌یابد، شاهد تغییر نقش و جایگاه مدل‌های حمل‌ونقل هم خواهیم بود به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود میزان استفاده از موتورسیکلت افزایش یابد که در این میان باید برای حل مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی صورت گیرد.

پیشگام شدن مدیریت شهری

همچنین استاندار تهران هم در این مراسم گفت: در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بخش حمل‌ونقل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا آثار و نتایج اجرای این قانون خیلی سریع خود را در این بخش نشان می‌دهد و همه مردم با آن درگیر هستند. او ادامه داد: خوشبختانه مدیران شهری و همچنین مسئولان حوزه حمل‌ونقل نیز برای اجرای هرچه بهتر قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، خود پیشگام شده‌اند و نهایت تلاش خود را خواهند کرد.

مرتضی تمدن در مورد بودجه‌های مصوب حمل‌ونقل عمومی در قانون بودجه و همچنین یارانه‌های اتوبوسرانی و مترو گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای حمل‌ونقل عمومی در قانون بودجه پیش‌بینی شده است که دولت در اجرای آن مصمم بوده و اگر هم در مسیر پرداخت مشکلاتی وجود دارد که کمی روند با کندی مواجه شده، به‌طور حتم با تلاش و عزم جدی، اعتبارات مصوب پرداخت خواهد شد.

اما رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه تهدیدها را باید شناسایی و آنها را به فرصت تبدیل کنیم، اظهار کرد: موضوع حمل‌ونقل عمومی در خط مقدم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دارد. مرتضی طلایی در این همایش با تأکید بر اینکه ما در کشورمان در آستانه یک تحول بزرگ و یک اقدام ملی هستیم،

گفت: در حال حاضر حدود 5.5میلیون نفر با خودروی شخصی در تهران سفر می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها حدود 2 میلیون نفر از آنها به حمل‌ونقل عمومی گرایش پیدا کنند که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این میان به سهم تقاضای سفر با اتوبوس حدود یک میلیون متقاضی و به سهم سفر با مترو نیز 500 هزار نفر اضافه می‌شود.

کد خبر 120372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز