گروه اقتصادی: وزرای اقتصاد و بازرگانی در فاصله اندک باقیمانده تا زمان آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی باردیگر به مردم اطمینان دادند و توصیه کردند که نگران نباشند و کمتر کالا بخرند.

shopping

به گزارش همشهری، گام اصلی دولت برای آزادکردن قیمت‌ها در راستای اجرای قانون یارانه‌ها پس از واریز یارانه نقدی مردم استان تهران در آینده نزدیک کلید خواهد خورد اما هنوز اتفاق‌نظر جدی بر سر اینکه یارانه کدام کالاها و به چه میزان برداشته شود، نزد مقامات ارشد دولتی حاصل نشده است.

شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد با اعلام اینکه مردم هیچ نگرانی برای تأمین کالای اساسی و قیمت نان نداشته باشند، گفت: رسانه‌ها به‌دنبال پیدا کردن تناقض با کنارهم گذاشتن جملات مسئولان مختلف نباشند. به گزارش فارس، وزیر اقتصاد تأکید کرد: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید برنامه هدفمندی یارانه‌ها به‌گونه‌ای است که برای جزئیات آن نیز طرح و برنامه وجود دارد.

وی افزود: مردم مطمئن باشند برنامه‌ریزی دولت به‌گونه‌ای است که همه مردم از قانون هدفمندی یارانه‌ها منتفع می‌شوند و وضع مردم ضعیف بهتر خواهد شد؛ گرچه همه بهره‌مند می‌شوند اما مردم طبقات متوسط و ضعیف از منافع آن بیشتر برخوردار می‌شوند.

وزیر اقتصاد گفت: به مردم قول می‌دهیم که حکومت و حاکمیت دغدغه این را دارد که قانون به بهترین نحو اجرا شود و اگر همکاران دولت در بخش‌های مختلف نظارت را بیشتر کرده‌اند نه به‌خاطر بی‌اعتمادی به مردم است چون عموم مردم همکاری می‌کنند اما مراقبت‌های لازم به این دلیل انجام می‌شود که اگر احیانا در جایی قرار است اتفاقی بیفتد از پیش شناسایی شده و ‌ افزایش نظارت برای آن انجام می‌شود.

توصیه به نخریدن نمی‌کنیم

وزیر بازرگانی هم در مورد رفتار اقتصادی خانوارها در شرایط هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد: تا جایی که من می‌دانم کسی توصیه به نخریدن نکرده است. آن‌طور که من متوجه شدم از مردم درخواست شده همان رفتار خرید روزمره و همیشگی خود را داشته باشند. به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری افزود: در واقع مردم نگران کالا نباشند که بخواهند کالای بیشتری خریداری کنند و اگر پولی به حساب آنها ریخته می‌شود، برای آن برنامه‌ریزی نکنند که خرید بیشتری کنند.

 ابهام درباره یارانه نان

اظهارنظرهای اخیر مسئولان دولتی نشان می‌دهد که این احتمال وجود دارد که دولت از آزاد کردن قیمت نان در سال نخست اجرای قانون یارانه‌ها خودداری کند. وزیر اقتصاد در واکنش به گفته برخی از مسئولان مبنی بر حذف یارانه نان در سال‌جاری و برخی گفته‌های متناقض دیگر مبنی بر مستثنی شدن نان از هدفمندی یارانه‌ها گفت: در همه این موارد آنچه از طریق سخنگوی کارگروه طرح تحول یا رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود، ملاک عمل خواهد بود.

به گزارش همشهری، این اظهارنظر وزیر اقتصاد در شرایطی بیان می‌شود که پیش‌تر مقامات ارشد وزارت بازرگانی از عرضه گندم و آرد به قیمت ملی به نانوایی‌ها خبر داده و تاکید کرده بودند که با آزادسازی یارانه گندم و آرد، نان با قیمت جهانی و کیفیت مطلوب عرضه خواهد شد.

کد خبر 120304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز