گروه شهری: معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به تمهیدات ویژه‌ شهرداری برای اجرای هرچه‌بهتر قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از راه‌اندازی گشت‌های مشترک تاکسیرانی با سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات احتمالی و افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی‌ها خبر داد.

حمل ونقل عمومی

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به حساسیت تاکسیرانی تهران درخصوص حمایت از رانندگان تاکسی با اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: در این خصوص جلسات متعددی با مسئولان ذیربط از چند‌ماه قبل تشکیل و اقدامات لازم آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تمامی رانندگان تاکسی پایتخت را بیمه عمر و حوادث کرده است، افزود: خدمات امداد خودرویی به رانندگان تاکسی رایگان شده و درخصوص دریافت برگه معاینه فنی نیز حمایت‌های لازم انجام شده است.

معاون ترافیک شهردار تهران از فراهم‌کردن مجتمع‌ ورزشی ویژه‌ برای رانندگان تاکسی خبر داد و افزود: در عین حال موضوع ایجاد فرهنگسرای «تاکسی» نیز در دستور کار سازمان تاکسیرانی و معاونت اجتماعی شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به مصوبه شورای‌عالی ترافیک درخصوص فراهم‌شدن امکان تبلیغات روی بدنه و سقف تاکسی‌های تهران گفت: بر این اساس تاکسی‌هایی که از نظر ظاهری مناسب باشند مشمول این مصوبه شده و به‌زودی براساس مصوبه شورای شهر تهران تبلیغات روی تاکسی‌ها در راستای افزایش درآمد این قشر آغاز می‌شود.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها استفاده از حمل‌ونقل عمومی در تهران افزایش یابد، تصریح کرد: تاکسیرانی تهران از هم‌اکنون نسبت به شناسایی و برخورد با خودروهای متوقف و تاکسی‌هایی که خدمات عمومی ارائه نمی‌کنند اقدام کرده است که در این خصوص شهروندان می‌توانند مشخصات تاکسی‌های غیرفعال را از طریق سامانه «1888» به اطلاع سازمان تاکسیرانی برسانند تا برخوردهای لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی درخصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها نیز خاطرنشان کرد: ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور مجوز افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را پس از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تا سقف 15درصد داده اما هر گونه افزایش نرخ تنها با مجوز شورای شهر تهران مجاز خواهد بود و تاکسیرانی تهران به‌شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

معاون ترافیک شهردار تهران از راه‌اندازی گشت‌های مشترک تاکسیرانی با سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با رانندگان متخلف و تخلفات احتمالی خبر داد و گفت: در عین حال از سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود برابر مصوبات، از فعالیت مسافربرهای شخصی ساماندهی نشده که فاقد هر گونه علائم و مشخصات باشند، جلوگیری کنند، چرا که انتظار می‌رود این افراد نسبت به دریافت کرایه‌های غیرقانونی از مردم اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر رانندگان تاکسی قوانین و نرخ‌های مصوب را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: درعین‌حال مدیریت شهری در راستای سیاست‌های نظام و به‌منظور کاهش مشکلات شهروندان با هرگونه اقدام خودسرانه در افزایش نرخ کرایه برخورد می‌کند و گشت‌های تاکسیرانی ضمن اخذ مدارک متخلفان و پلاک آنها نسبت به معرفی آنها به کمیته انضباطی اقدام خواهند کرد.
معاون ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: به کمیته انضباطی تاکسیرانی نیز تاکید شده است تا با رانندگان خاطی در این زمینه تا خلع ید از امتیاز تاکسی برخورد کند.

ناوگان تاکسیرانی پایتخت جوان شد

از ابتدای سال تا‌کنون بیش از 2 هزار تاکسی نوسازی شد. به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی تهران هم‌اکنون به حدود 5 سال رسیده است. فضل‌الله اسلامی با بیان اینکه سال گذشته حدود 10 هزار تاکسی نوسازی شد، گفت: میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی در سال‌های قبل بین 8 تا 9 سال بود.

اسلامی اظهار امیدواری کرد که تعداد خروج و جایگزینی خودروهای فرسوده تا پایان سال به 11 هزار دستگاه برسد. وی تاکید کرد: ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان و ارتقای کیفی ناوگان تاکسیرانی از مهم‌ترین اهدافی است که در این مجموعه دنبال می‌شود.

اسلام گفت: در تلاشیم تا روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده با سرعت بیشتری پیگیری شود تا بتوانیم با به‌کارگیری خودروهای جدید و خروج خودروهای فرسوده خدمات رسانی مناسب تری را به شهروندان داشته باشیم. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: تردد تاکسی‌های فرسوده در سطح شهر مشکلات زیادی را به‌دنبال دارد که از مهم‌ترین آنها آلودگی هوا و آلودگی صوتی است و همچنین سبب نارضایتی شهروندان از نحوه خدمات رسانی تاکسیرانی می‌شود.

کد خبر 120087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز