گروه شهری: آغاز هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها با افزایش نرخ سوخت، موجب شد تا مدیران حمل‌ونقل عمومی در تهران با احتمال افزایش تقاضای سفر با مترو، اتوبوس و تاکسی، تمهیداتی برای سرویس‌دهی مطلوب به شهروندان درنظر بگیرند.

حمل ونقل عمومی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه افزایش قیمتی در نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی نداشته‌ایم گفت: نرخ جدید کرایه تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس‌های بخش خصوصی به شورای شهر ارائه می‌شود. جعفر تشکری هاشمی در عین حالی که شهرداری را مکلف دانست تا در اجرای طرح انقلابی هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها نهایت همکاری را داشته باشد اظهار داشت: مبلغ جدید کرایه تاکسی‌ها، اتوبوس‌های بخش خصوصی و مینی‌بوس‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که هم رعایت حال حقوق شهروندان در آن دیده شده باشد و هم افزایش هزینه‌های رانندگان را به‌نحوی جبران سازد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی همزمان با هدفمند‌سازی یارانه‌ها با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند گفت: از نخستین روز اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها ناوگان حمل‌ونقل عمومی با 100 درصد توان و ظرفیت به شهروندان خدمات رسانی کرد، به‌گونه‌ای که خوشبختانه شاهد معطل ماندن و انباشت مسافران نبودیم.

تشکری هاشمی در ادامه بر نظارت ویژه به عملکرد تاکسی‌ها و اتوبوس‌های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: برای آنکه خدمات رسانی مناسب تری به شهروندان صورت گیرد از صبح دیروز 100 دستگاه خودروی گشت سازمان تاکسیرانی با هماهنگی راهنمایی و رانندگی، نظارت ویژه به عملکرد تاکسی‌ها را به‌عهده گرفته‌اند.

بنا براین گزارش، کار نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها در چند محور صورت می‌گیرد که عبارتند از: توقف تاکسی‌هایی که فعالیت و خدمات رسانی نمی‌کنند، برخورد و توقف تاکسی‌هایی که خارج از مسیر و خطوط تعیین شده‌شان کار می‌کنند، برخورد با تاکسی‌هایی که در شهر به‌دنبال مسافران گزینشی هستند و برخورد با تاکسی‌هایی که تعرفه‌های مصوب نرخ کرایه‌ها را اجرا نمی‌کنند. تشکری هاشمی از شهروندان خواست هرگونه تخلف در عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی را با سامانه 1888 در میان گذاشته و شماره پلاک خودرو و نوع تخلف را گزارش کنند.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: برای دی ماه بنزین حمایتی تاکسی‌ها با نرخ گذشته یعنی 100 تومان تعیین شده، البته میزان سهمیه تاکسی‌های تک سوز از 500 لیتر در این ماه به 400 لیتر کاهش یافته ولی تاکسی‌های دوگانه سوز مانند گذشته در دی ماه 200 لیتر بنزین با نرخ حمایتی دریافت می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد حمل‌ونقل و مدیریت سوخت حداقل تا 10روز برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها، گازوئیل به نرخ سابق ارائه می‌شود. وی ادامه داد: ثابت نگهداشتن نرخ بلیت مترو و اتوبوس با حمایت و کمک‌های دولت و پرداخت اعتبارات مصوب یارانه‌های بلیت میسر است. به گفته معاون حمل ونقل شهرداری تهران براساس مکاتبات صورت گرفته، مقرر شده به‌زودی 26 میلیارد از 130 میلیارد یارانه بلیت متروو اتوبوس پرداخت شود که این میزان تنها 20 درصد یارانه‌های مصوب سال 89 است.

کد خبر 123534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز