همشهری آنلاین: احمدی نژاد در جمع مردم ساری گفت دولت برای ساختن ایران طرح‌های بزرگ و بسیار مهمی در دست برنامه‌ریزی و اجرا دارد.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا ، محمود احمدی‌نژاد در جریان دور سوم سفرهای استانی در جمع مردم استان مازندران در ورزشگاه شهید متقی ساری با بیان این‌که دولت برای ساختن ایران طرح‌های بزرگ و بسیار مهمی در دست برنامه‌ریزی و اجرا دارد، گفت: این طرح‌های مردمی و عدالت‌محور طرح‌هایی هستند که برای همه‌ی مردم ایران در همه جا سازنده و مفید است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که از جمله این طرح‌ها، طرح هدفمدن کردن یارانه‌ها است. هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بسیار بلند به سمت عدالت و احقاق حق تک تک ملت ایران است و پایان دادن به یک تبعیض 50 و 60 ساله است. 50 الی 60 سال حقوق اکثریت ملت در جیب یک اقلیت بود و امروز زمان آن رسیده است که با کمک شما و به لطف و یاری خداوند انشاءالله حقوق مردم به طور کامل در جیب تک تک ملت قرار بگیرد.

 وی با بیان این‌که شیاطین با اجرای عدالت مخالف هستند، گفت: آنها می‌دانند اگر هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا شود، اولا فقیری در کشور پیدا نخواهد شد، ثانیا فاصله‌ طبقاتی به شدت کاهش پیدا می‌کند و ثالثا فرصت برای کار سازنده و پیشرفت کشور و رشد اقتصادی و تولیدی بیش از پیش در کشور فراهم می‌شود. به همین خاطر می‌بینیم که دشمنان قسم خورده‌ ملت ایران و رسانه‌های وابسته‌ استکباری دائم علیه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها شایعه‌پراکنی و جوسازی می‌کنند. آنها می‌دانند که ریشه‌ بسیاری از مشکلات اقتصادی و عقب‌ماندگی برخی از مناطق کشور ما عدم تناسب و توازن فعالیت‌های اقتصادی است و این طرح یک گام بلند در جهت توازن و تعادل در این راستا است.

 رئیس‌جمهور افزود: به فضل الهی با کمک شما همه‌ ریشه‌های مشکلات اقتصادی خشکیده خواهد شد و پیشرفت ملت ایران با چندین برابر سرعت ادامه پیدا می‌کند.

 احمدی‌نژاد خطاب به مردم تجمع‌کننده در ورزشگاه متقی ساری گفت: دولت مصمم است با همکاری و ایستادگی شما بدون این‌که کوچک‌ترین آسیبی به ملت ایران وارد شود، این طرح را جلو ببرد.

 وی تصریح کرد: اخیرا عده‌ای شایعه کرده‌اند که این طرح برای مدتی کوتاه مثلا یک سال یا دو سال اجرا خواهد شد و بعد اجرای این طرح تعطیل خواهد شد. من به آنها می‌گویم خیال شما راحت. انشاءالله با کمک مردم در اجرای این طرح یک پایه‌ریزی مناسبی صورت می‌گیرد که تا 50 سال آینده نیز هیچ‌کس نتواند احقاق حق ملت را با مشکل روبه‌رو کند.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: ما در گام اول اجرای این طرح هستیم و با اجرای کامل طرح، پرداخت‌ها به مردم بیش از دو برابر یعنی مردم حداقل دو برابر این رقم به حسابشان ریخته می‌شود.

 احمدی‌نژاد گفت: انشاءالله با کمک شما و نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی، کار به گونه‌ای جلو می‌رود که در آینده هیچ‌کس نتواند یک ریال از حقوق ملت را به ناحق به جیب دیگری سرازیر کند.

 رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود در جمع مردم مازندران گفت: مازندران سرزمین علم و فرهنگ است. مازندران کانون عاطفه، عشق و تلاش و کوشش است و مردم این استان مردمی پرکار و پرتلاش هستند. مازندران گنجینه‌ی مادی و معنوی پایان‌ناپذیر ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با تبریک هفته‌ بسیج گفت: عید غدیر بزرگ‌ترین عید بشریت است و در واقع حادثه‌ی عظیمی در این عید بزرگ رخ داده است. غدیر یعنی برپایی امامت، و همه‌ی پیامبران الهی نیز آمدند تا بشر را با مفهوم امامت و حقیقت امام آشنا کنند؛ چرا که امامت به این میزان مهم است و خداوند متعال انسان را خلق کرد و از او خواست با تلاش و کوشش به بالاترین مراتب کمال دسترسی پیدا کند. با تلاش و کوشش، زمین را آباد کند و جامعه‌ بشری را سرشار از عشق و محبت کند و زندگی سعادتمند را در زمین برپا کند.  وی گفت: تعالی انسان‌ها هم در مسیر تلاش برای برپایی جامعه‌ سعادتمند قرار دارد.

 رئیس‌جمهور افزود: حکومت، نوع حکومت و رفتار حکومت مهم‌ترین و تضمین‌کننده‌ترین نقش در انجام این دو ماموریت بزرگ را بر عهده دارد. یک حکومت می‌تواند با رفتار خود انسان‌های متعالی، حق‌طلب، عدالت‌خواه، شجاع تربیت کند و یک حکومت می‌تواند با اندیشه و رفتار خود و با قوانین و مقررات و تصمیمات خود، یک ملت و آحاد یک ملت را به بالاترین قله‌های کمال و پیشرفت برساند و در نقطه‌ی مقابل ممکن است حکومت و فرمانروایی مردمی ناصادق، ناتوان و عقب‌افتاده بسازد.

 وی ادامه داد: در واقع نقش حکومت در حرکت رو به کمال یک ملت نقشی بی‌بدیل و منحصر به فرد است. اگر حاکم خود همواره در مسیر کمال در حرکت باشد و پیشتاز یک ملت در این زمینه باشد، راه را برای حرکت یک ملت باز می‌کند و اگر خدای نکرده یک حاکم و یا حکومتی خود از ارزش‌های انسانی و اخلاقی بهره‌ای نبرده باشد او سد راه تعالی یک ملت است و موجب ذلت یک ملت، چنددستگی و دور شدن دل‌ها از یکدیگر، کینه‌ورزی و تحقیر یک ملت می‌شود.

 احمدی‌نژاد گفت: از ابتدای خلق انسان و تشکیل جوامع، مهم‌ترین مساله، مساله‌ی حکومت بوده است. دعوای اصلی تاریخ روی حکومت بوده است. یعنی این‌که حکومت از آن که باشد و چه کسی شایسته‌ی زمامداری و لایق اداره‌ی یک جامعه است و این مهم‌ترین مساله‌ی ملت‌ها، بشریت، تمام حکیمان و دلسوزان بوده است.

 وی افزود: پیامبر عزیز اسلام آمد و سقف پرواز جامعه را تا خود خدا بالا برد. فردی را به عنوان حاکم معرفی کرد که در قله‌ی کمال انسانی قرار دارد. فردی را به عنوان حاکم قرار داد که به لحاظ اندیشه‌های انسانی و اخلاق و کمالات معنوی در اوج است.

 رئیس‌جمهور گفت: مشکلات بشر در طول تاریخ، عقب‌ماندگی‌ها، کینه‌ورزی‌ها، رشد نیافتن‌ها و عقب افتادن از مسیر کمال و تعالی، بخش عمده‌ی آن به دلیل حاکم بودن انسان‌های ناشایست بر سرنوشت ملت‌ها بوده است. همین دوران معاصر را نگاه کنید، فردی مانند صدام و آقای بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا با رفتارها و سیاست‌های خود کینه‌ورزی، جنگ، تجاوزطلبی و تحقیر ملت‌ها، دولت‌ها و انسان‌ها را به اوج خود می‌رساند و علت آن نیز این است که این شخص خود به لحاظ فردی در پایین‌ترین نقطه‌ی انحطاط انسانی قرار دارد. خودش رشد نکرده است و از ارزش‌های انسانی بهره‌ای نبرده است که بخواهد جامعه را با آن آشنا کند و یا جامعه را در مسیر کمالات انسانی قرار دهد. در دوره‌ی او سخت‌ترین شرایط تاریخی بر بشر گذشت. بیش از یک میلیون انسان کشته و میلیون‌ها نفر آواره شدند. ثروت، شخصیت و حقوق ملت‌ها لگدمال شد.

 احمدی‌نژاد گفت: در دوره‌ی خودمان شخصیتی مثل امام عزیز آمد و چون امام فردی رشد یافته و کمال‌یافته بود، آن‌چنان فضایی ایجاد کرد که ملت ایران در مسیر هدایت، کمال و ترقی قرار بگیرد و از یک ملتی که در معادلات سیاسی 35 سال قبل نقشی نداشت و برای او کوچک‌ترین جایگاهی قائل نبودند، ملتی ساخت که امروز تمام معادلات جهان را رقم می‌زند و بدون اجازه‌ی این ملت هیچ قدرتی قادر نیست هیچ کاری را در دنیا سامان بدهد.

 وی افزود: هر مقدار حاکمی کمال‌یافته‌تر باشد، راه برای رشد یک ملت بازتر است. خداوند متعال کامل‌ترین انسان و انسان کامل را به عنوان حاکم قرار داد و خود خودش را نیز حاکم بر انسان قرار دارد.

 رئیس‌جمهور گفت: بزرگ‌ترین دشمنان امام، حاکمیت امام و انسان صالح، شیطان است. شیطان سنگین‌ترین و گسترده‌ترین دشمنی را با مفهوم امامت و ولایت دارد و به کار می‌گیرد، چرا؟ پاسخ آن روشن است. هر دل و اندیشه‌ای که با امامت و ولایت گره خورده باشد، مانند آن است که در صراط مستقیم الهی قرار گرفته است و کسی که در این مسیر قرار بگیرد، از وسوسه‌ی شیطان در امان خواهد بود و مسیر کمال را با سرعت طی می‌کند.

 احمدی‌نژاد افزود: ما خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران، و پرچمدار ملت ایران، مردم مازندران به مفهوم امامت و ولایت دل داده‌اند و همه‌ وجود خود را وقف اعتلای فرهنگ ولایت علوی کرده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات بشریت، بازگشت به فرهنگ امامت و ولایت است. اگر در جهان انسان‌های صالح و اصلح و صالح‌ترین انسان‌ها یعنی انسان کامل، امام عصر (عج) حاکم شود جهان سرشار از عشق، عدالت و عزت خواهد بود و همه‌ی غصه‌ها، حزن‌ها و اندوه‌ها و مشکلات تاریخ بشر به پایان می‌رسد.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در این‌جا و از زبان شما مردم مازندران می‌خواهم خطاب به قدرت‌های زورگو یک جمله را بگویم و آن این‌که ملت ایران شما را به فرهنگ امامت و ولایت دعوت می‌کند و این یک هدیه‌ی آسمانی است که ملت ایران به شما ارایه می‌دهد و اگر بپذیرید در مسیر نجات و هدایت قرار می‌گیرید، اما اگر خودخواهی و لجبازی کنید و بر مسیر ذلت، گمراهی خود پافشاری کنید، به زودی زود، دست قدرت خدا از آستین این ملت بیرون آمده و شما را از تخت استکبار به ذلت خواهد کشاند.

 احمدی‌نژاد گفت: دو راه وجود دارد؛ یا راه ولایت یا راه شیطان و ما خدا را شاکریم که ملت ایران راه خدا را انتخاب کرده است و رمز ماندگاری و شکست‌ناپذیری ملت ایران به خاطر این انتخاب تاریخی است.

 احمدی‌نژاد در ادامه‌ سخنان خود در جمع مردم ساری با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: شما دیدید در مورد مساله‌ هسته‌ای، آنها از کجا شروع کردند و به کجا رسیدند. دیدید که یک روزی چقدر فریاد می‌زدند، تهدید می‌کردند، خط و نشان می‌کشیدند و امروز به کجا رسیده‌اند.

 وی ادامه داد: هر اقدامی که کرده‌اند به نفع ملت ایران و علیه خود آنها شده است. چهار قطعنامه صادر کردند. گفتیم که این قطعنامه‌ها را صادر نکنید، به ضرر خودتان است و کار شما سخت‌تر می‌شود، ولی گوش ندادند. شش ماه قبل در وسط مذاکرات یکباره روحیه‌ی استکباری به سراغ آنها آمد و فکر کردند که یک قطعنامه‌ی تندتر صادر کنند و تصور کردند با این کار می‌توانند در مذاکرات، حق ملت ایران را ضایع کنند. ما به آنها گفتیم هر قطعنامه‌ای که صادر می‌کنید یک گره بر گره‌ها می‌افزایید و بعد از آن باز کردن آن سخت‌تر می‌شود.

 رئیس‌جمهور گفت: امروز می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما همیشه آماده‌ گفت‌وگو در سایه‌ احترام و عدالت بوده‌ایم و شما خود وسط گفت‌وگوها قطعنامه صادر کردید.ای کاش صبر می‌کردید و تقاضای گفت‌وگو نمی‌کردید تا سه چهار ماه دیگر می‌گذشت و آثار تصمیمات غلط شما به صورت واضح برای خودتان مشخص می‌شد و می‌فهمیدید که در مقابل ملت ایران هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

 احمدی‌نژاد گفت: حالا گفته‌اید که می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. اگر می‌خواهید از گفت‌وگوها نتیجه بگیرید، باید اخلاق طاغوتی را کنار بگذارید و با رعایت قانون و عدالت و در شرایط برابر بنشینید و در شرایط برابر در مورد همکاری در زمینه‌های گوناگون اقتصادی و هسته‌یی و ... با هم گفت‌وگو می‌کنیم و تفاهم می‌کنیم و کار مشترک انجام می‌دهیم. ملت ایران به هیچ‌کس اجازه نداده و نخواهد داد که در گفت‌وگوها و در مذاکرات ذره‌ای از حقوق هسته‌ای ایران عقب‌نشینی کند.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دو سفر قبلی استانی هیات دولت به استان مازندران گفت: در جریان این سفرها تصمیمات خوبی برای این استان اتخاذ شد و اکثر پروژه‌های تعریف شده و در نظر گرفته شده در مسیر اجراست یا اجرا شده است و در خدمت مردم قرار گرفته است. اما ممکن است در اجرای برخی از پروژه‌ها موانع و مشکلاتی وجود داشته باشد که انشاءالله در جلسه‌ی استانی هیات دولت در مورد آن بحث و گفت‌وگو خواهد شد و این مشکلات برطرف می‌شود.

 رئیس‌جمهور افزود: در سفر سوم استانی هیات دولت به استان مازندران تصمیمات گسترده‌تری اتخاذ می‌شود، از جمله در زمینه‌ بخش مسکن، آموزش، اشتغال و جوانان و هم‌چنین وضعیت جوانان این استان.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: بعضی از کارخانجات این استان بعضا با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند که انشاءالله در دولت در مورد آن بحث می‌کنیم و یک راه حل مناسب برای حل مشکلات این کارخانه‌ها اتخاذ خواهیم کرد تا این مشکلات حل شود.

 پیش از صحبت‌های رئیس‌جمهور، استاندار و نماینده‌ی ولی فقیه در استان مازندران به ایراد سخنرانی پرداختند.

کد خبر 122000
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز