سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور در هشتادمین سفر استانی خود وارد ساری شد.

احمدی نژاد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در بدو ورود به فرودگاه دشت ناز ساری، مورد استقبال آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان، طاهایی استاندار و شماری از نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی قرار گرفت.

رئیس جمهور هم اکنون عازم مراسم استقبال مردمی در ورزشگاه شهید متقی ساری است.

مسیر استقبال از رئیس جمهور در سه راه اسلام آباد، پل تجن، میدان شهدا و میدان ساعت مملو از جمعیتی است که مشتاقانه منتظر استقبال از رئیس جمهور هستند.

مردم استان پس از اعلام دور سوم سفر هیات دولت به استان مازندران، بـا آذین بندی شهر، نصب پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و تصاویر رئیس جمهور، پـارچه نوشته و بنرهایی بـا مضمون خوش آمدگویی، اشتیاق خود را به دیدار با رئیس جمهور نشان داده‌اند.

شرکت در کارگروه فرهنگ و هنر و جلسه هیات دولت، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با خانواده های معظم شهیدان، مدیران و منتخبان و گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان از برنامه‌های رئیس جمهور در سفر 2 روزه رئیس جمهور با استان مازندران است.

از برنامه‌های جنبی امروز سفر رئیس جمهور به مازندران، شرکت درمراسم نخستین سالگرد علی کردان وزیر اسبق کشور است.

16 وزیر و 2 معاون رئیس جمهور هم با سفر به شهرستان‌های مـازندران و شرکت در جلسات شـورای اداری شهرستان‌ها، روند اجرای مصوبات سفرهای دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری به استان را بررسی می‌کند.

در سفر نخست هیات دولت به مازندران که در چهاردهم آذرماه 1385 صورت گرفت 196 مصوبه برای شتاب بخشیدن به توسعه استان و دستیابی به توسعه متوازن به تصویب هیات وزیران رسید کـه 94 و نیم درصد آن تاکنون اجرایی شده است.

دومین سفر استانی هیات دولت به مازندران در آبان 87 نیز، 200 مصوبـه درپی داشت که به گفته طاهایی استاندار مازندران، تاکنون 74 و نیم درصد آنها اجرا شده و یا در دست اجراست.

برای سفر سوم هیات دولت به مازندران هم 220 مصوبه و تفاهم نامه با هدف شتاب بخشی به توسعه مازندران پیش بینی شده است.

طرح اتصال راه آهن سراسری به بابل، توسعه زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریای خزر، آبرسانی به روستاها

و توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی از مهمترین پیشنهادهای مدیران استانی به هیـات دولـت در سفر سوم اعلام شده است.

استان مـازندران با 24 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور واقع شده و با استان های گیلان، گلستان، سمنان همسایه است.

جمعیت استان طبق آخرین سرشماری حدود 3 میلیون نفر است که در 18 شهرستان، 51 شهر،44 بخش، 113 دهستان و سه هزار و 700 روستا سکونت دارند.

کد خبر 121968
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز