گروه شهری: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اعلام کرد: تعداد روحانیون فعال در مرکز دینی شهرداری از 130 امام جماعت در سال‌جاری به 225‌نفر افزایش یافته است.

imam reza

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی در سومین روز همایش علمی ائمه جماعات شهرداری تهران که در شهر مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: این مرکز در سال 86 و با دستور دکتر قالیباف در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای توسعه معنوی، اخلاقی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام در راستای رسیدن به چشم‌انداز «تهران‌ام‌القرای جهان اسلام» تاسیس شده و همکاری مستمر و خوبی را با مراکز دینی و فرهنگی مختلف داشته است.

وی افزود: از 40 باب مسجد که در سال گذشته ساخت آنها آغاز شده اکنون 13 باب تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و مابقی نیز به فضل خدا تا 2 سال آینده تکمیل خواهد شد، گذشته از آن 110 باب نمازخانه در مدارس با کتابخانه احداث شده است.

مشاور شهردار در امور مساجد شهر تهران گفت: تمامی مساجد مناطق 2، 4 و 20 با بهترین فرش‌ها مفروش شده است، همچنین تمامی مساجد منطقه 7 به کتابخانه مجهز شده که در تلاشیم تا این حرکت در دیگر مناطق نیز صورت گیرد. امام جمعه مشهد نیز با حضور در سومین روز از هشتمین همایش ائمه جماعات شهرداری تهران گفت: اینکه در کنار مدیریت شهری و تامین نیازهای مادی مردم نیازهای معنوی نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش سما، آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حضور گسترده روحانیت در مدیریت شهری گفت: حضور مجموعه‌ای جهت تبلیغ مسائل دینی در تشکیلات شهرداری تهران قابل توجه و جالب است، اینکه مجموعه‌ای از روحانیون توانسته‌اند مدیریت شهری را در استخدام مراکز دینی درآورند امری بسیار چشمگیر و ارزشمند است و همچنین علاوه بر اینکه مدیریت شهری در بحث مسائل مادی، بهداشتی و رفاهی مردم در شهر تهران فعالیت می‌کند، حضور روحانیون باعث توسعه مدیریت معنوی شهر نیز شده که این بسیار قابل توجه و تمجید است.

کد خبر 121948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز