گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: خودروهای وانت نیسان، وانت پیکان و پراید از پرخطرترین خودروهای کشور هستند.

خودرو

سردار اسکندر مؤمنی در جمع خبرنگاران گفت: پلیس برای شماره‌گذاری خودروهای جدید، همه جوانب را مورد بررسی قرار داده و به‌خودروهای فاقد استاندارد اجازه شماره‌گذاری نخواهد داد.وی اظهار داشت: خودروهای وانت نیسان، پراید و وانت پیکان پرخطر هستند اما در حال تولید؛ این خودروها نیاز به جایگزین دارند.

سردار مؤمنی افزود: طبق کارشناسی انجام شده باید برای از رده خارج کردن این خودروهای پرخطر چاره‌اندیشی شود و خودروسازان برای جایگزینی آنها اقدام کنند.رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اخبار منتشره در زمینه توقف شماره‌گذاری برخی خودروها توسط پلیس و تأییدها و تکذیب‌ها گفت: این موضوع برای ما هم مبهم است.

یک کارمند که بحث شماره‌گذاری به او مربوط نمی‌شود خبر توقف شماره‌گذاری را اعلام می‌کند.وی اظهار داشت: پلیس برای جلوگیری از شماره‌گذاری خودروها قاطعانه برخورد می‌کند و نیازی به پنهان‌کاری ندارد.سردار مؤمنی تصریح کرد: 12روز از شماره‌گذاری پرتیراژترین خودروی کشور جلوگیری کردیم. پلیس برای توقف شماره‌گذاری، شرایط زمانی، امکانات، توان داخلی و حل موضوع را مد نظر قرار می‌دهد.

یک میلیون و 150 هزار راننده جدید

سردار مؤمنی با اشاره به آمار 8ماه گذشته گفت: طی 8 ماه اول امسال یک میلیون و 150هزار گواهینامه جدید صادر شده است.
وی اظهار داشت: طی این مدت یک میلیون و 50 هزار خودروی جدید شماره‌گذاری شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 17درصد افزایش داشته است.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طی این مدت حدود 120هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده‌ است در حالی که روزانه بیش از هزار خودرو به چرخه ترافیک تهران وارد می‌شود.

این مقام نیروی انتظامی گفت: به ازای 10هزار خودرو تعداد کشته‌ها از 12 نفر به 11نفر کاهش یافته و به ازای هر 100هزار نفر جمعیت، تعداد کشته‌ها از 32نفر به 31نفر رسیده است.سردار مؤمنی تصریح کرد: در مهر امسال نیز با وجود تعطیلاتی که در این ماه وجود داشت شاهد کاهش 2درصدی کشته‌های تصادفات و کاهش 10درصدی تصادفات بودیم. وی اظهار داشت: پس از تصویب برنامه پنجم قانون جدید راهنمایی و رانندگی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت و تنها یک ماده این قانون که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است به تصویب خواهد رسید.

طرح سفرهای زمستانی از 15آذر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: طرح سفرهای زمستانی از 15آذر آغاز می‌شود و پلیس در این طرح تمامی خودروها را در مبدأ کنترل کرده و به‌خودروهای فاقد تجهیزات و معاینه فنی اجازه تردد نخواهد داد.سردار مؤمنی گفت: از هم‌اکنون رانندگان نسبت به اخذ مجوز معاینه فنی و تجهیز خودروی خود زنجیر چرخ، سیستم گرمایی، برف‌ پاک‌کن و چراغ مه شکن اقدام کنند.

در30درصد تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران نقش دارند

سردار مؤمنی اعلام کرد: 30درصد تصادفات منجر به فوت به موتورسیکلت‌سواران مربوط است و علت اصلی آن نیز ضربه به سر بر اثر تصادف است.وی اظهار داشت: در شهر تهران مطالعه‌ای انجام شده تا مسیر خاصی برای موتورسواران ایجاد و یا محدودیت‌هایی برای تردد آنان در برخی مسیرها به‌وجود بیاید.

سردار مؤمنی تصریح کرد: 80درصد سوانح رانندگی که منجر به فوت و جرح می‌شود به 6 تخلف سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ، عدم‌استفاده از کلاه و کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی مربوط می‌شود.وی اظهار داشت: بیش از 50درصد تصادفات مربوط به بی‌توجهی به جلو به‌دلیل صحبت با تلفن همراه روی می‌دهد.

کد خبر 121819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز