گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم اختتامیه کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک گفت:

برای توسعه مترو، نیازمند تامین منابع و حمایت‌های همه‌جانبه هستیم که خوشبختانه در قانون برنامه پنجم توسعه نیز مجلس به استمرار اعتبارات مترو رای داد که امید است اعتبارات محقق شود. مهدی چمران در این مراسم افزود: در برنامه پنجم توسعه بر توجه به حمل‌ونقل عمومی و تصویب اعتبارات تاکید شده که امیدواریم اعتبارات مورد نیاز حمل‌ونقل عمومی در برنامه بودجه هر سال استمرار یابد چون وقتی اعتبار تصویب می‌شود این همه مشکل داریم چه برسد به اینکه اعتبارات لازم تصویب هم نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای رفع معضل ترافیک، برای توسعه حمل‌ونقل عمومی اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و به کمک متخصصان تلاش خواهیم کرد زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل در شهر را فراهم کنیم. چمران با اشاره به اینکه شهرداری تهران به‌دلیل کمبود اعتبارات حتی نتوانسته بسیاری از طرح‌های عمرانی را به اجرا درآورد، گفت: در چنین شرایطی نمی‌توانیم خیلی برای نشست‌های علمی هزینه کنیم اما از نشست‌هایی که نتایج ثمربخش داشته باشد و بتوانیم از نظرات متخصصان برای رفع مشکلات بهره‌مند شویم، استقبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از تجربه دنیا و فناوری‌های روز در حل مشکل ترافیک بهره‌مند شد، افزود: معضل ترافیک، سرمایه‌های ملی را به هدر می‌دهد. چمران گفت: اتلاف وقت که ارزشمندترین سرمایه هر جامعه است تا اتلاف انرژی، آلودگی‌های زیست‌محیطی مانند آلودگی هوا و آلودگی صوتی، تلفات جانی و خسارات ناشی از تصادفات و... همه و همه خسارات بی‌شماری است که به‌دلیل وجود معضل ترافیک به مردم و کشور تحمیل می‌شود. رئیس شورای شهر تهران افزود: مشکل ترافیک تنها با ساخت بزرگراه، تونل و پل حل نمی‌شود چون هر سال حدود 400 هزار خودروی جدید وارد شهر می‌شود و همواره روند ورود خودروها از میزان ساخت‌وسازها بیشتر است.

کد خبر 121633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز