گروه محیط‌زیست: معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست دیروز با اشاره به اینکه هنوز آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان مهار نشده است، گفت: 200 هکتار از جنگل‌های گلستان طی 3 روز گذشته نابود شده است

این آتش‌سوزی که منابع محلی وقوع آن را پنجشنبه گذشته ساعت 10:30صبح به اداره کل محیط‌زیست استان گلستان اطلاع داده‌اند تا روز گذشته مهار نشده بود. به گزارش همشهری، معاون سازمان محیط‌زیست در حالی از نابودی بیش از 200 هکتار از جنگل‌های گلستان بر اثر آتش‌سوزی خبر می‌دهد که مدیرکل مدیریت بحران گلستان، پیش از این اعلام کرده بود 40 هکتار از جنگل‌های گلستان بر اثر وقوع آتش‌سوزی در 3 نقطه نابود شده است.

محمد باقر صدوق هر چند با اشاره به اعزام نیروهای محیط‌بان، جنگل‌بان، عوامل محلی، بسیج، تشکل‌های مردمی، هلال احمر و ستاد حوادث غیرمترقبه به منطقه ابراز امیدواری کرده است که تا پایان روز شنبه (دیروز) آتش مهار شود اما در عین حال به ایسنا گفته است شیب زیاد و بروز آتش‌سوزی در ارتفاعات مهار حریق را با مشکل جدی مواجه کرده است.

از سوی دیگر یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با همشهری، عمده‌ترین عامل گسترش آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های کشور از جمله گسترش آتش‌سوزی در جنگل گلستان را کمبود تجهیزات اطفای حریق عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه محیط‌بانان، جنگل‌بانان و سایر دست‌اندرکاران در خاموش کردن آتش از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند اما سازمان جنگل‌ها و مراتع از کمترین امکانات برای مقابله با آتش برخوردار نیست؛

به همین دلیل است که آتش‌سوزی‌های پی‌درپی که از اواخر خردادماه امسال، دامن جنگل‌های غرب کشور را گرفته است همچنان ادامه دارد؛ به‌طوری‌که تا دیروز بیش از 20 هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی در غرب کشور ظرف 5 ماه اخیر نابود شده است. در این میان محیط‌بانان و جنگل‌بانان با امکانات ابتدایی تلاش کرده‌اند این آتش‌سوزی را مهار کنند. البته یک‌بار یک فروند هلی‌کوپتر برای خاموش کردن آتش به کمک جنگلبانان رفت اما این هلی‌کوپتر به‌دلیل نقص فنی کاری از پیش نبرد.

کد خبر 121185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز