جمعه ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: آتش‌سوزی بخش‌هایی از جنگل گلستان که از 3روز پیش آغاز شده است تا آخرین لحظه‌ تنظیم خبر در عصر روز گذشته ادامه داشت.

fire

آتش‌سوزی به‌صورت نقطه‌ای در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در 5نقطه از عرصه‌های جنگلی گلستان رخ داد که 3نقطه در روزهای اخیر اطفای کامل شد و اکنون نیز بالگردی برای اطفای حریق اعزام شده است.مدیرکل مدیریت بحران گلستان در این باره به خبرگزاری مهر گفت: از مجموع مناطقی که در روزهای اخیر دچار آتش‌سوزی شده بودند، هنوز آتش‌سوزی در 2نقطه شامل عرصه‌های جنگلی جمشید آباد و نقطه‌ای از پارک ملی گلستان به‌طور کامل پاکسازی نشده است.

رسول حسام اظهار داشت: خبرهای رسیده از میدان‌های اطفای حریق حاکی از آن است در این دو نقطه که از پنجشنبه اطفای حریق صورت گرفت، هنوز دود ناشی از آتش‌سوزی متصاعد می‌شود. همچنین عملیات هلی‌برد صورت گرفته و مشغول بارگذاری سبد آن هستیم. مدیرکل ستاد مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: اکنون نیروهای بسیجی، ارتش، امدادی، منابع طبیعی و مردمی برای اطفای حریق در مناطق حضور دارند و مشغول عملیات اطفای حریق هستند.

فرماندار مینودشت نیز با بیان اینکه خشکی هوا، وزش باد و سخت گذر بودن منطقه، مهار آتش را با مشکل روبه‌رو کرده است، پیش‌بینی کرد که بر اثر این آتش‌سوزی بیش از 40هکتار از عرصه‌های جنگلی از بین رفته باشد. عجم گفت: علت بروز این آتش‌سوزی در دست بررسی است. مناطق جنگلی سیجان، ریگ چشمه، کیارام و عرصه‌های روستای ترسه از توابع شهرستان مینودشت از جمله نقاطی بودند که دچار حریق شدند.

همچنین در روز پنجشنبه نیز بخش‌هایی از عرصه‌های جمشید آباد در حوزه شرق گلستان دچار حریق شد.البته به این مناطق، سطحی از عرصه‌های جنگلی واقع در منطقه صعب‌العبور تنگه گل را نیز باید اضافه کرد.

کد خبر 121070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز