همشهری آنلاین: نماینده دائم مصر در سازمان ملل و رییس گروه 'نم'، ارایه پیش نویس قطعنامه علیه ایران از سوی کشورهای غربی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرد.

رییس گروه نم ارایه قطعنامه ضد ایرانی در مجمع عمومی را محکوم کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، 'ماجد عبدالعزیز' درپایان نشست اعضای گروه نم در سازمان ملل که با حضور جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، تشکیل شده بود، گفت: هیچ رفتاری نباید شورای حقوق بشر را که مرجع اصلی رسیدگی به مسایل حقوق بشری است زیر سوال ببرد و این رفتار کشورهای غربی غیر دیپلماتیک و خارج از عرف و رویه های مرسوم در سازمان ملل است.

رییس گروه غیرمتعهدها به نمایندگی از تمامی کشورهای عضو نم، این اقدام را محکوم و تاکید کرد که تمامی اعضا به طور قطع روز پنجشنبه - فردا - اعتراض خود را به ارایه این پیش نویس اعلام و بیانیه ای نیز در اعتراض به آن صادر خواهند کرد.

نماینده دائم مصر در سازمان ملل همچنین افزود:اقدامات یک جانبه ای از این دست، کشورها را از حق تصمیم گیری برای سیستم سیاسی یا قضایی خود باز می دارد که بسیار آزار دهنده است.

عبدالعزیرافزود: ما قاطعانه و به طورمستحکم چنین رفتارهایی را که نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است رد می کنیم و معتقدیم از آنجا که ایران مشارکت بسیار قابل توجه و مثبتی در بررسی دوره ای جهانی ( یوپی آر) دارد، ارایه این قطعنامه در مجمع عمومی اقدامی بسیار نادرست است.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در جمع اعضای جنبش عدم تعهد که در آن به تشریح سیستم قضایی و وضعیت حقوق بشری کشورمان پرداخته بود، گفت : دکتر لاریجانی به خوبی نشان داد که مسائل مطرح شده در رسانه های غربی درخصوص ایران چندان منصفانه نیست و اکنون اعضای گروه غیرمتعهدها نگاه دقیق تری نسبت به وضعیت موجود در ایران دارند.

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همراه یک هیات عالی رتبه برای حضور در شصت و پنجمین اجلاس عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است.

کد خبر 120952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز