چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

محمد سرابی: یک دانشجوی جوان که به اتهام ارسال بمب به امریکا دستگیر شده بود آزاد شد.

حنان السماوی که دانشجوی رشته مهندسی و دختر یک مهندس نفت است، در حاشیه شهر صنعا پایتخت یمن دستگیر شد، ولی پس از مدتی مشخص شد که کس دیگری با اسم او بمب ها را فرستاده است.

سازمان های تروریستی دائماً به دنبال روش‌های جدید ترور هستند و سازمان‌های امنیتی هم آنها را دنبال می کنند. بیشتر نیروهای عملیاتی این سازمان‌ها مانند کسانی که به خود بمب می‌بندند از بین جوانان و نوجوانانی انتخاب می‌شوند که فریب دادن آنها ساده باشد. این‌بار دوبمب در دو فرودگاه مختلف پیدا شد یکی در انگلیس و یکی در امارات متحده عربی. بمب‌ها طوری برنامه‌ریزی شده بودند تا در حین پرواز منفجر شوند، ولی هردو به‌وسیله اقدامات اطلاعاتی پیدا شدند. پلیس دبی اعلام کرد مواد منفجره در یک دستگاه چاپگر جاسازی شده بود و با سیم کارت‌های تلفن همراه آماده انفجار شده است. یعنی می‌توان آنها را از هرجای دنیا کنترل و منفجر کرد. مواد منفجره به کار رفته هم از نوعی است که در  بیشتر بمب‌های القاعده استفاده می‌شود.

بعد از پیدا شدن بمب‌ها در دو شرکت بزرگ پستی اعلام کردند که فعلاً هیچ محموله ای را از یمن دریافت نمی‌کنند و در فرودگاه چند کشور مثل آمریکا و انگلیس هم وضعیت فوق‌العاده اعلام شد. در یمن برای جابه‌جایی بسته‌های بار که بدون مسافر فرستاده می‌شوند نظارت بیشتری می‌شود. البته ممکن است بارهای همراه مسافران هم بمب باشند، زیرا از زمانی که یک نوجوان آفریقایی سعی کرد بمبی را در هواپیمای خطوط هوایی آمریکا منفجر کند زیاد نمی‌گذرد. این نوجوان درحین مخلوط کردن مواد منفجره در سالن هواپیما دود و آتش زیادی درست کرد و دستگیر شد، حنان السماوی که 22 سال دارد از روی شماره تلفن و مدارک شناسایی دستگیر شد، در حالی که تروریست‌ها قبل از موفقیت عملیات‌شان هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذارند و همین هم باعث آزادی او شد.

کد خبر 120773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز