سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک مسئول امنیتی یمن با بیان جزئیات انفجار در خط لوله های نفت در جنوب این کشور اعلام کرد که آتش سوزی هنوز مهار نشده است.

Oil pipeline in Yemen

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول امنیتی یمن اظهار داشت: دو کامیون بمبگذاری شده امروز به طور همزمان در نزدیکی خط لوله های نفتی در استان "شبوه" واقع در جنوب یمن منفجر شد که در نتیجه آن خط لوله‌ها آتش گرفت.

یک شرکت کره‌ای کنترل این خط لوله‌ها را بر عهده دارد. این مسئول امنیتی به این موضوع که انفجار در این خط لوله ها تاثیری بر حجم صادرات نفت خواهد داشت اشاره ای نکرد.

این مسئول امنیتی در ادامه گفت: آتش سوزی همچنان ادامه دارد و ما نتوانسته ایم به خط لوله ها نزدیک شویم. در حال حاضر تلاش می کنیم شهروندان را از محل حادثه دور کنیم.

وی احتمال دست داشتن القاعده در این حمله تروریستی را بعید ندانست. القاعده تاکنون بارها مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی یمن به ویژه در استان "مارب" و جنوب شرق یمن را بر عهده گرفته است.

گفتنی است این حمله تروریستی پس از آن صورت می گیرد که آمریکا القاعده را به ارسال بسته های انفجاری به اماکن عبادی یهودیان در شیکاگو متهم کرده است. این بسته های انفجاری در دبی و انگلیس توقیف شدند

 

 

کد خبر 119808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز