یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت کشور یمن اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور 14 مظنون عضویت در شبکه تروریستی القاعده را در عملیاتی گسترده علیه این گروه در شهر جنوبی لودار(Loudar) بازداشت کرده‌اند.

yemen

خبرگزاری آلمان از صنعا گزارش داد، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "14 مظنون ارتباط با القاعده در عملیات جستجوی به منظور ردیابی باقی‌ماندگان عناصر تروریستی در لانه‌شان و پس از شکستی که در لودار متحمل شدند، بازداشت شدند."

این وزارتخانه اعلام کرد 10 مظنون در جریان عملیات انجام گرفته در این شهر کوهستانی بازداشت شده‌اند. چهار نفر دیگر از جمله یکی از چهره‌های برجسته این گروه مشهور به صلاح الدوبانی (Salah al-Dubani) در یکی از ایست‌های بازرسی خارج شهر هنگام فرار دستگیر شدند.

لودار شهری بی‌قانون با حدود 100 هزار جمعیت در استان ابیان (Abyan)، حدود 550 کیلومتری جنوب صنعا، پایتخت یمن، است و گمان می‌رود بستری مناسب برای عوامل القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی باشد.

این شهر کوهستانی از 21 اوت صحنه عملیات فشرده پلیس یمن علیه القاعده بوده است، یعنی یک روز پس از آنکه مظنونان عضویت در القاعده شبه جزیره عربی (AQAP) - گروهی وابسته به القاعده - یک خودرو زرهی پلیس را مورد حمله قرار داده و 11 افسر پلیس را کشتند.

کد خبر 115477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز