همشهری آنلاین: با تصویب مجلس؛ اطلاعات مربوط به شرکت‌های در حال واگذاری قبل از انجام این اقدام براساس ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادارافشا می‌شود.

به گزارش ایلنا، در ادامه بررسی لایحه برنامه پنجم در صحن علنی مجلس، در جلسه صبح امروز مکرر پنج ماده 68 مورد بررسی و تصویب نمایندگان قرار گرفت.

براساس این ماده در راستای شکل‌گیری بازارهای رقابتی و تحقق بند ی ماده 45 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، چنانچه شرکت (مشمول واگذاری) در حال واگذاری است، برای اجرا موضوع فعالیت یا تامین عوامل تولید از جمله مواد اولیه، یا فروش کالا و خدمات و یا محل و ترکیب آنها و یا نرخ‌تامین عوامل تولید، شامل مواد اولیه یا فروش کالا و خدمات آن مشمول رعایت ضوابط خاصی از سوی دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و موسسات دولتی یا وابسته به دولت باشد، ضروری است، قبل از واگذاری، کلیه اطلاعات مربوط به تداوم و یا عدم تداوم و همچنین تغییرات احتمالی این الزامات براساس ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار افشا شود.

در پیشنهاد کمیسیون تلفیق در پایان این ماده عبارتی آمده بود که براساس آن تغییر در سیاست‌های مذکور براساس آئین‌نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، امکان‌پذیر می‌شد که با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد.

در همین زمینه نکونام نماینده گلپایگان در مجلس، ابتدا پیشنهاد حذف این عبارت را داد که مورد تصویب قرار نگرفت، اما وقتی محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس اخطار اصل 85 قانون اساسی داد و با موافقت لاریجانی اخطار به رای گذاشته شد،حذف این جمله تصویب شد.

براساس اصل 85 قانون اساسی مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را واگذار کند.

 

کد خبر 120550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز