گروه بین‌الملل: نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته با حمله به مناطق مختلف کرانه‌باختری محمود الرمحی، دبیرکل شورای قانونگذاری فلسطین و 10 فلسطینی دیگر را بازداشت کردند.

فلسطین

گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پیش از سحرگاه روز گذشته به منزل محمود الرمحی، یکی از اعضای ارشد حماس در رام‌الله حمله کرده و وی را ربودند. مونا منصور، یکی دیگر از نمایندگان حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که در هنگام این یورش دکتر محمود الرمحی با او تماس گرفته است اما نظامیان رژیم صهیونیستی پس از قطع تماس، وی را به نقطه نامشخصی منتقل کرده‌اند.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیروهای رژیم صهیونیستی همزمان با حمله به خانه دبیر کل شورای قانونگذاری فلسطین در نقاط دیگر کرانه باختری اقدام به ربودن 10 فلسطینی دیگر کرده‌‌اند که هویت آنها تاکنون مشخص نشده است.احمد بحر، نایب رئیس شورای قانونگذاری فلسطین روز گذشته این حمله و دستگیری را محکوم کرد. وی تاکید کرد: ربودن الرمحی در چارچوب هدف قرار دادن ملت فلسطین از سوی اسرائیل صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به مصونیت نمایندگان گفت: این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی درخصوص عدم‌حمله به نمایندگان منتخب ملت به حساب می‌آید. نمایندگان اسلامگرا در کرانه‌باختری هم در بیانیه‌ای این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کردند اقداماتی که علیه نمایندگان قانونی ملت فلسطین روی می‌دهد، دلیل درستی اقدامات آنهاست.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که این نمایندگان مانند خاری در گلوی اشغالگران هستند و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از طریق بازداشت آ‌نها چیزی را محقق سازد. این نمایندگان همچنین خواهان موضع‌گیری بین‌المللی در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نمایندگان و آزادی سریع آنها شدند.

گزارش‌‌ها نشان می‌دهد اکنون حداقل 7 نماینده حماس در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌سر می‌برند. سازمان بین‌المللی آزادسازی نمایندگان ربوده شده نیز روز گذشته در واکنش به این مسئله با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی آن‌را اقدامی علیه نمایندگان فلسطینی خواند.

این سازمان از پارلمان‌های کشورهای عربی، اسلامی و اروپایی خواست تا به وظایف خود در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی عمل کرده و مانع از ادامه این روند شوند. دستگیری دکتر محمود الرمحی، دبیرکل شورای قانونگذاری فلسطین همزمان با نشست نمایندگان فتح و حماس در دمشق صورت گرفت که نگرانی مقام‌های رژیم صهیونیستی را از آشتی ملی ‌فلسطین نشان می‌دهد.

در این نشست عزام الاحمد، رئیس فراکسیون پارلمانی فتح و صخر بسیسو و سمیر الرفاعی، 2 نفر از رهبران این جنبش با موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس‌، سامی خاطر‌، محمد نصر و اسماعیل‌الاشقر، رهبران این جنبش با هدف تلاش برای بررسی راهکار‌های تحقق آشتی ملی فلسطین دیدار کردند.

نشست نمایندگان فتح و حماس از شب سه‌شنبه در دمشق آغاز شده است و بسیاری امیدوار هستند دو طرف بتوانند با پشت‌سرگذاشتن اختلافات خود سرانجام پس از بارها شکست، آشتی ملی فلسطین را محقق کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که جدول کاری این دیدار به بازسازی سرویس امنیتی، سیاست‌های امنیتی‌، کمیته عالی امنیتی و راهکارهای آزاد‌سازی‌ بازداشت شدگان دوطرف اختصاص داشته است.

عمر عبدل الرازق، یکی از رهبران ارشد حماس در کرانه‌باختری روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دستگیری محمود الرمحی تلاشی از سوی رژیم صهیونیستی برای تخریب مذاکرات آشتی ملی فتح و حماس است. وی گفت: هیچ دلیلی برای دستگیری الرمحی به غیراز تلاش اسرائیل برای ضربه زدن به مذاکرات آشتی‌ملی وجود ندارد. گابی اشکنازی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم روز گذشته بر اهمیت انجام حملات پیشگیرانه علیه حماس با استناد به اطلاعات دقیق تاکید کرد.

روز گذشته همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در واکنش به موج مخالفت‌های جهانی با طرح ساخت بیش از 1300 واحد مسکونی جدید از سوی این رژیم در شهرک‌های غیرقانونی بیت‌المقدس شرقی اعلام کرد که این شهرک‌سازی‌‌ها با روند مسالمت آمیز هیچ تضادی ندارد!

وی با رد محکومیت‌های بین‌المللی درخصوص ساخت و سازها در قدس شرقی گفت:‌ تعهدی به محدود کردن شهرک‌سازی‌‌ها در شهر قدس نداریم. اسرائیل هیچ ارتباطی بین شهرک‌سازی‌‌ها در قدس و روند مسالمت آمیز مذاکرات نمی‌بیند!روز دوشنبه وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی همزمان با سفر نتانیاهو به آمریکا با وجود مخالفت‌های جهانی از طرح ساخت بیش از 1300 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیت‌المقدس شرقی خبر داد.

کد خبر 120450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز