همشهری آنلاین: حسن درویش، پیشکسوت صنعت چاپ و نشر در خاورمیانه،در کارگاه آموزشی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، به ارائه تجربیات خود در زمینه چاپ و نشر پرداخت

مصحف شریف

به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، حسین رحیمی یگانه، مدیر کارگاه‌های آموزشی این مسابقات، ضمن بیان این مطلب افزود: اعضای هیات داوران، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه در حوزه‌های چاپ، صحافی و لیتوگرافی نیز در نخستین کارگاه آموزشی این مسابقات و در قالب یک میزگرد، تجربیات خود را در این زمینه ارائه کردند.

کارگاه آموزشی کاغذهای ویژه چاپ مصحف شریف، کارگاه آموزشی صحافی محصف شریف و کارگاه آموزشی معیارهای انتخاب اثر برتر با حضور هیات داوران، کارگاه‌های این دوره از مسابقات را تشکیل می‌دهند.

داوری آثار به روز دوم کشیده شد

داوری آثار ارسال شده به نخستین جشنواره بین‌المللی چاپ مصحف شریف با توجه به حجم آثار ارسالی به روز دوم کشیده شد.

علی ثابت، مدیر کمیته داوری این مسابقات، ضمن بیان این مطلب از ارسال 370 اثر از چاپخانه‌داران و ناشران قرآنی به جشنواره خبر داد و گفت: از بین این آثار، 51 اثر چهار رنگ و بیشتر، 39 اثر یک رنگ و دو رنگ و 8 اثر در بخش بین‌الملل به مرحله دوم راه یافته است.

12 داور از پیشکسوتان چاپ، لیتوگرافی و صحافی، داوری این آثار را برعهده دارند که از این بین، یک نفر نیز از کشور لبنان برای داوری دعوت شده است.

17 آبان نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، افتتاح می‌شود

نمایشگاه آثار نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، ساعت 10 صبح دوشنبه 17 آبان با حضور حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی و رئیس مرکز هماهنگی و توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی افتتاح می‌شود.

به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف، محمدرضا پورمعین، دبیر این مسابقات، ضمن بیان این مطلب گفت: 8 نفر برگزیده اول این مسابقات هستند که یک نفر از این افراد، برگزیده اول در بخش بین‌الملل است. 7 نفر به عنوان برگزیده دوم و 7 نفر نیز به عنوان برگزیده سوم انتخاب شده‌اند.

نمایشگاه آثار نخستین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف از 17 تا 20 آبان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر 120153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز