همشهری آنلاین: 370 اثر ارسال شده به دبیرخانه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، شنبه 15 آبان با حضور یک داور از کشور لبنان، مورد داوری قرار می‌گیرد

مصحف شریف

به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، علی ثابت، مدیر کمیته داوری این مسابقات، ضمن بیان این مطلب گفت: 12 داور، آثار رسیده به مسابقات را مورد داوری قرار می‌دهند که یکی از این داورها علی درویش، داور لبنانی است که یکی از پیشکسوتان صنعت چاپ قرآن در خاورمیانه به شمار می‌رود و سال‌ها در مرکز چاپ قرآن در عربستان فعایت داشته است.

یک نفر از اتحادیه چاپخانه‌داران، یک نفر از اتحادیه لیتوگرافان، یک نفر از اتحادیه صحافان، دو نفر از پیشکسوتان صنعت چاپ، یک نفر از پیشکسوتان صحافی، یک نفر از پیشکسوتان لیتوگرافی، دو استاد دانشگاه در زمینه چاپ قرآن و یک نفر از دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی، سایر داوران این دوره از مسابقات هستند.

آثار ارسال شده به دبیرخانه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، بر اساس معیارهای تبیین شده در جلسه تدوین معیارهای داوری مورد قضاوت قرار می‌گیرند. مدیر کمیته داوری این مسابقات، درباره آثار برگزیده نیز توضیح داد: در مجموع، 8 برگزیده اول خواهیم داشت که یک نفر از این افراد در بخش بین الملل به عنوان برگزیده اول شناخته می شود. 7 نفر به عنوان برگزیده دوم و 7 نفر نیز به عنوان برگزید سوم انتخاب می شوند.

بخش اعظمی از اهدای جوایز این دوره از مسابقات را مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآن بر عهده دارد.

قرآن

ارسال 370 اثر به دبیرخانه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف

370 اثر به دبیرخانه نخستین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف ارسال شده است.

به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، محمدرضا پورمعین، دبیر این مسابقات، ضمن بیان این مطلب، توضیح داد: از تعداد 370 اثر رسیده به جشنواره، 60 اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه ارسال شده است که کشورهای سوریه، لبنان، مصر، اردن، الجزایر، ترکیه، هند، پاکستان، آلمان و آمریکا را شامل می‌شود.

وی درباره آثار دریافت شده از چاپخانه داران و ناشران قرآنی داخل کشور نیز گفت: چاپخانه داران و ناشران قرآنی شهرهای تهران، قم و مشهد، بیشترین آثار را به جشنواره ارسال کرده اند.

آثار ارسال شده به نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف در دو بخش مسابقه واحد چاپی برتر قرآن کریم و مسابقه قرآن چاپی برتر مورد داوری قرار می‌گیرند. بخش نخست به آماده‌سازی چاپ (لیتوگرافی)، چاپ یک رنگ و دو رنگ، چاپ چهار رنگ و بیشتر و صحافی (جلد سخت) اختصاص دارد و در بخش دوم نیز آثار قرآن چاپی برتر یک یا دو رنگ، قرآن چاپی برتر چهار رنگ و قرآن چاپی برتر (بین‌الملل)، مورد داوری قرار می‌گیرد.

نمایشگاه آثار نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف از 17 تا 20 آبان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر 119941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز