شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با انتقاد از وضعیت فعلی پارکبا‌ن‌ها در پایتخت گفت: تا هفته آینده نخستین سری پارکبان‌های جدید آموزش دیده با لباس‌های جدید وارد خیابان‌های تهران می‌شوند.

پارکبان

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بحث پارکبان یکی از موضوعاتی بود که چندین سال روی زمین مانده بود، افزود: هم‌اکنون تنها 21 شرکت با 600 نفر پرسنل در تهران مجوز پارکبان دارند و این در حالی است که در نقاط مختلف شهر شاهدیم که افراد مختلف با سوءاستفاده از عنوان «پارکبان» نسبت به دریافت وجوه از مردم اقدام می‌کنند.

وی گفت: این افراد حتی از مردم پول می‌گرفتند تا زیرتابلوهای «توقف مطلقا ممنوع» پارک کنند!رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه متأسفانه پارکبان‌ها خیلی در چارچوب قوانین و مقررات نبودند، تصریح کرد: گزارش‌های زیادی به راهنمایی و رانندگی واصل شد درخصوص اینکه پارکبان‌ها نسبت به حفظ و حراست از خودروهای مردم اقدام نمی‌کنند و حتی برخی از مغازه‌داران با استخدام نیروهایی به عنوان پارکبان، فضای اطراف مغازه‌ یا رستوران خود را در اختیار این افراد قرار داده و درآمدزایی می‌کنند!

وی با اشاره به دستور فرمانده ناجا درخصوص ساماندهی هرچه سریع‌تر این مسئله، گفت: خوشبختانه فعالیت پارکبان‌های مجاز در تهران برابر هماهنگی انجام شده با شرکت‌های دارای مجوز فعلا متوقف شده است و نیروهای آنها برای آموزش‌های لازم به راهنمایی و رانندگی معرفی شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: نخستین سری پارکبان‌ها هفته جاری آموزش خود را آغاز می‌کنند. از سوی دیگر لباس جدید پارکبان‌ها نیز تصویب شده و به‌زودی در اختیار پارکبان‌های دارای مجوز قرار خواهد گرفت.وی از تشکیل گروهی متشکل از راهنمایی و رانندگی و مسئولان شهرداری تهران درخصوص مقوله پارکبان خبر داد و گفت: این گروه نسبت به بازنگری نقاط پارک حاشیه‌ای، آمایش تابلوهای پارکبان و ساعات اجرا در تهران تصمیم‌گیری می‌کنند؛ چرا که شاید در برخی از نقاط مجبور باشیم روزهای جمعه نیز طرح پارکبان را اجرا کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران تأکید کرد: براساس هماهنگی انجام‌شده هیچ گروهی جز پارکبان‌های جدید اجازه فعالیت در این زمینه را ندارند و به تمامی شهروندان تأکید می‌شود از دادن وجه به سایر سوءاستفاده‌کنندگان در این زمینه خودداری کرده و موارد تخلف را به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کنند.

وی تصریح کرد: پارکبان‌های جدید علاوه بر داشتن لباس‌های یکسان، دارای قبوض پارکبان با آرم شهرداری تهران هستند. رئیس پلیس راهور تهران با تأکید بر اینکه فلسفه وجودی پارکبان کار خوبی است، گفت: این افراد می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات و سیاست فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در راستای امنیت محله محور کمک خوبی در جلوگیری از سرقت لوازم خودروها و موتورسیکلت‌ها باشند اما باید فعالیت آنها در چارچوب قانون صورت گیرد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که نخستین سری جدید پارکبان‌ها تا هفته آینده فعالیت خود را در پایتخت آغاز کنند.

برنامه ویژه‌ای برای بازآموزی

مهندس تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران نیز ضرورت بازآموزی پارکبان‌ها را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد و به ایسنا گفت: از آنجا که بازآموزی پارکبان‌ها توسط راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه در حال حاضر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تشخیص داده که زمان بازآموزی پارکبان‌ها فرا رسیده است، برنامه ویژه‌ای در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: هرچند اکثر تخلفات صورت‌گرفته توسط افرادی بوده است که پارکبان نبوده‌اند و بدون مجوز فعالیت می‌کرده‌اند، اما این بازآموزی می‌تواند نقش بسزایی در اجرای هر چه بهتر ماموریت پارکبان‌ها ایفا کند.

کد خبر 120073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز