گروه شهری: محمد باقر قالیباف شهردار تهران دیروز در آیین گشایش نمایشگاه و جشنواره حمل‌ونقل و ترافیک شهری در بوستان گفت‌وگو، سیاست‌ها و اقدامات مدیریت شهری در ساماندهی ترافیک و حمل‌ونقل عمومی پایتخت را تشریح کرد.

قالیباف

به گزارش همشهری، شهردار تهران در این مراسم، نمایشگاه حمل‌ونقل و ترافیک شهری را از نظر کیفیت و به لحاظ تکنولوژیک، فنی و سیاستگذاری بی‌نظیر دانست و گفت: نمایشگاه حمل‌ونقل و ترافیک نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های قبل چه از نظر حضور شرکت‌ها و دانشکده‌ها و مراکز آموزشی و چه از نظر کارهای میدانی موفق‌تر بوده و امیدواریم که شهروندان نیز از این نمایشگاه بازدید داشته باشند تا از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بیشتر مطلع شوند.

قالیباف پس از بازدید از قسمت‌های مختلف این نمایشگاه با حضور در جمع خبرنگاران، پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه شد.
وی با اعلام اینکه ترافیک مهم‌ترین معضل شهر و دغدغه شهروندان است، اظهار داشت: به‌نظر ‌می‌رسد برای تحقق مدیریت واحد در ترافیک شهری راه درازی در پیش داشته باشیم.

قالیباف به تجربه 10 سال گذشته خود به‌عنوان فرمانده نیروی انتظامی و شهردار تهران اشاره کرد و از درگیری خود با معضل ترافیک سخن گفت.وی افزود: در تمام این سال‌ها تصمیم و اراده جدی به‌منظور حل معضل ترافیک وجود نداشته است اما شهرداری تهران برای حل این معضل هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های مختلف به‌خصوص نیروی انتظامی دارد؛ ضمن اینکه بخش خصوصی نیز برای حل معضل ترافیک به کمک ما آمده است.

قالیباف در این باره به‌عنوان نمونه از هوشمند‌سازی‌ در مدیریت ترافیک نام برد و گفت: بیش از 140 معبر ورودی و خروجی محدوده طرح ترافیک به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز شده به‌طوری که روزانه 71 هزار تخلف و ورود غیرمجاز به محدوده طرح به ثبت می‌رسد.

شهردار تهران توسعه و سرعت گرفتن ساخت‌وساز در خطوط مترو و همچنین گسترش خطوط اتوبوس تندرو را از دیگر اقداماتی دانست که مدیریت شهری برای حل معضل ترافیک با جدیت دنبال می‌کند. وی‌گفت: امیدواریم به جای آنکه وقت و انرژی ما به بحث بگذرد حداقل در شرایط کنونی بتوانیم با هماهنگی بین بخش‌های مختلف و نهادهای دخیل در ترافیک کار را پیش ببریم و امیدوار باشیم که مدیریت واحد نیز محقق شود.

قالیباف همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر به ساخت‌وساز در رود دره اوین اعتراض دارند، گفت: من هم واقعا بر این باورم که در آنجا اگر ساختمان ساخته نشود به‌طور حتم برای شهر بهتر است بنا براین باید همه تلاش خود را بکنیم که صاحبان آن املاک را قانع کرده و زمینی معوض به آنها بدهیم تا از ساخت‌وساز در این نقطه جلوگیری شود.

قالیباف با اشاره به اینکه ساخت و ساز در منطقه مورد اشاره غیرمجاز نیست و صاحبان آن پروانه دارند، گفت: در هر حال اگر من هم به‌عنوان شهردار کار آنها را متوقف کنم دیوان عدالت اداری به من دستور می‌دهد که اجازه ادامه کار را بدهیم و این مشکلی است که امیدواریم با توافق حل شود.

به گفته قالیباف، اگرچه زمین معوض هزینه‌های زیادی برای شهرداری دارد باید آنها را قانع کنیم تا زمینی جایگزین بپذیرندوچون در این قسمت 1500 واحد مسکونی در دست ساخت است به‌نظر می‌رسد متقاعد کردنشان زمان بر باشد.

کد خبر 119912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز