سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: جوان 17‌ساله وقتی برای برنده شدن در شرط‌بندی دست به کیف‌قاپی زد، تصور نمی‌کرد این سرقت آغاز کیف‌قاپی‌های سریالی او و پسردایی‌اش باشد.

سارقان

چند هفته پیش 2‌پسر جوان با هم شرطی بستند که براساس آن اگر یکی از آنها می‌توانست دست به کیف‌قاپی بزند، برنده این شرط‌بندی محسوب می‌شد. جوان کوچک‌تر برای برنده‌شدن در شرط‌بندی سوار موتورسیکلت خود شد و در مقابل چشمان پسر‌دایی‌اش توانست کیف دستی زن جوانی را سرقت کند اما به‌دست آوردن پول بادآورده آن هم در کمتر از چند دقیقه چنان زیر دندانش مزه کرد که تصمیم گرفت کیف‌قاپی‌ها را ادامه دهد.

اینگونه بود که سرقت‌های سریالی 2‌ جوان سارق شروع شد و آنها در عرض چند روز، چندین فقره کیف‌قاپی و گردنبندقاپی را رقم زدند اما زنجیره این سرقت‌ها خیلی زود پاره شد و هر دو متهم به دام ماموران پلیس افتادند.

گزارش دستگیری

بعدازظهر 4 آبان‌ماه امسال بود که به ماموران کلانتری 152 تهران خبر رسید جوان سارقی در نزدیکی فروشگاه شهروند خانی‌آباد توسط مردم دستگیر شده است. ماموران به سرعت راهی محل شدند و چند زن و مرد را دیدند که دور پسر جوانی حلقه زده و مانع از فرار او شده بودند.

با حضور پلیس در محل، زن میانسالی رو به ماموران گفت: چند دقیقه پیش همراه عروسم برای خرید راهی فروشگاه شده بودیم که 2 جوان موتورسوار به ما نزدیک شدند و یکی از آنها سعی کرد گردنبند طلای عروسم را سرقت کند اما با مقاومت ما در انجام این کار ناکام ماند و قبل از اینکه همراه همدستش فرار کند، مردم سررسیدند و او را دستگیر کردند اما جوان دیگر توانست فرار کند.

بعد از اظهارات این زن و گفته‌های شاهدان، ماموران جوان دستگیر شده را سوار خودروی پلیس کرده و به کلانتری انتقال دادند. مرد جوان که شهاب نام دارد در همان بازجویی‌های اولیه به ارتکاب سرقت اعتراف کردند و برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شرطی برای سرقت

شهاب با اعتراف به چندین فقره سرقت با همدستی پسردایی‌اش گفت: چند هفته پیش من و میثم برای انجام کیف‌قاپی شرط‌بندی کردیم و من با سرقت کیف یک زن این شرط را بردم. بعد از آن بود که سرقت‌های ما ادامه پیدا کرد و طمع رسیدن به پول بادآورده باعث شد که از چندین نفر دیگر هم سرقت کنیم. ما تصور می‌کردیم که هیچ‌وقت پلیس موفق به دستگیری ما نخواهد شد اما در آخرین سرقت من به دام افتادم و همه نقشه‌هایمان نقش برآب شد.

بعد از اعترافات یاسر، ماموران توانستند همدست 18‌ساله او را نیز دستگیر کنند اما هنوز چند روز از دستگیری آنها نگذشته بود که مالباخته‌های زیادی با حضور در اداره آگاهی، این دو متهم را به‌عنوان سارق کیف و اموالشان شناسایی کردند. یکی از مالباختگان زن جوانی بود که ادعا می‌کرد متهمان لطمه روحی شدیدی به دختربچه‌اش وارد کرده‌اند.

او گفت: چند روز پیش برای شرکت در مراسم جشن تولد به مدرسه دخترم رفتم تا همراه او راهی جشن شویم. در بین راه درحالی‌که دست دخترم را گرفته بودم و از خیابان عبور می‌کردیم ناگهان این سارقان به من حمله کردند و کیفم را به سرقت بردند.
دخترم با دیدن این صحنه چنان وحشت کرد که همانجا بیهوش شد و من با کمک تعدادی از شاهدان او را به خانه یکی از اقوامم بردم.

حالا با اینکه چند روزی از ماجرای سرقت گذشته اما دخترم دچار لطمه روحی شدیدی شده است؛ به‌طوری که وقتی در خیابان صدای موتورسیکلت‌ها را می‌شنود، وحشتزده فریاد می‌زند: «دزد، دزد». سرهنگ کارآگاه علی‌اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: تا‌کنون ده‌ها نفر از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی از متهمان شکایت کرده‌اند. افرادی که از سوی 2 سرنشین یک موتورسیکلت هوندا 125 هدف کیف‌قاپی و گردنبندقاپی قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت از آنها به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 119806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز