ظهر ششم مهرماه امسال، هنگامی که سرنشین یک موتورسیکلت در خیابان امین بعد از دستور ایست ماموران گشت کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اقدام به فرار کرد،

سارق

ماموران به وی مشکوک شده و به تعقیب این مرد پرداختند اما درحالی‌که مرد میانسال سعی می‌کرد از طریق کوچه‌های فرعی فرار کند، ماموران وی را در عملیاتی ضربتی و سریع دستگیر کردند و با دستور مرجع قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار دادند.

در تحقیقات اولیه درباره متهم مشخص شد وی از تبهکاران سابقه دار است و برادرزنش نیز از متهمان باند دیوار چین بوده که در سال 75 به‌همراه وی در سرقت‌های این باند مخوف نقش داشته است. بررسی سوابق این متهم همچنین بیانگر آن بود که مرد تبهکار بیش از 8‍‌بار به اتهام جرایم مختلف از جمله درگیری و نزاع، سرقت مسلحانه، سرقت منزل و خرید و فروش مواد‌مخدر دستگیر و روانه زندان شده است.

درحالی‌که تحقیقات اولیه درخصوص جرایم جدید این مرد سابقه دار آغاز شده بود، مرد مالباخته‌ای با مراجعه به پایگاه چهارم آگاهی تهران، متهم را که هنوز به جرمی اعتراف نکرده بود، شناسایی کرد و مدعی شد که این مرد به همراه همدستانش خانه ویلایی وی را مورد دستبرد قرار داده‌اند.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس گذاشت، متهم دیگر چاره‌ای جز اعتراف به سرقت‌ها نداشت و به این ترتیب به سرقت از ده‌ها خانه ویلایی در حکیمیه تهران اعتراف کرد. وی مدعی شد که به همراه برادرزن و تعداد دیگری از اعضای خانواده‌اش ده‌ها خانه را در شرق تهران مورد دستبرد قرار داده‌اند.

با دستگیری دیگر اعضای این باند آنها درخصوص شیوه و شگرد خود در سرقت‌ها گفتند: با تاریک شدن هوا، سوار بر یک دستگاه پژو خانه‌ها و ویلاهایی را که در منطقه حکیمیه چراغ هایشان خاموش بود شناسایی می‌کردیم و پس از ورود به داخل آنها با تخریب در ورودی، اقدام به سرقت وسایل منزل از قبیل فرش، طلا، تلویزیون و پول نقد می‌کردیم.

با اعترافات مرد تبهکار و همدستانش، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران متهمان پرونده را با قرار قانونی روانه زندان کرد و از کسانی که خانه‌های ویلایی آنها به این روش مورد دستبرد قرار گرفته است خواست برای طرح شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری مراجعه کنند.

کد خبر 118427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز