جمعه ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: مرد سارق برای آنکه بتواند باتری خودروها را سرقت کند، در نخستین مرحله از نقشه خود اقدام به سرقت یک کامیون کرد.

متهم

صبح هشتم شهریورماه، پس از آنکه سرقت یک کامیون در منطقه یافت آباد تهران به پلیس گزارش شد، با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی پایتخت، تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات خود برای ردزنی این خودرو را آغاز کردند و در نخستین مرحله، مشخصات خودرو را در اختیار تیم‌های گشت پلیس قرار دادند.

درحالی‌که تحقیقات پلیسی ادامه داشت، یک هفته بعد، مرد مالباخته در تماسی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کرد دقایقی قبل خودروی خود را که مرد ناشناسی پشت فرمانش نشسته بود در خیابان یافت آباد دیده است و با یک خودرو به تعقیب کامیون پرداخته است. با نشانی‌هایی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، عملیات مهار به‌سرعت در منطقه کلید خورد و دقایقی بعد، ماموران با کمک مرد مالباخته، راننده را که قصد پیاده شدن از خودرو را داشت، دستگیر کردند.

باتری‌های دزدی

با دستگیری سارق جوان، ماموران به بازرسی کامیون پرداخته و در قسمت عقب آن تعدادی باتری خودروهای سنگین و نیسان را پیدا کردند.با انتقال متهم به پایگاه پنجم، مرد سارق که پیش از این هم به اتهام اعتیاد به مواد‌مخدر دستگیر شده بود، به سرقت کامیون و دزدی باتری‌ها اعتراف کرد و گفت: از چند ماه قبل سوار بر وانت پدرم، اقدام به سرقت باتری خودروها در جنوب و جنوب غربی تهران می‌کردم اما چند هفته قبل، پلیس، خودرو را به‌علت پارک دوبله در مکان پارک ممنوع توقیف کرد و من مجبور شدم دنبال خودروی دیگری بروم و به همین خاطر این کامیون را سرقت کردم.

بعد از این سرقت بار دیگر دزدی باتری‌ها را از سر گرفتم و نیمه شب‌ها در مناطق یافت‌آباد، خانی‌آباد، عبدل‌آباد، فلاح، ابوذر، شهرک ولی عصر، جاده قدیم و جاده مخصوص کرج اقدام به سرقت باتری خودروهای سنگین و وانت ها و نیسان‌ها می‌کردم و بعد آنها را به‌صورت کیلویی به مالخرها می‌فروختم.

سرگرد محمد نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از مالکان خودروها به‌ویژه خودروهای کامیون و نیسان که از ابتدای سال‌جاری، باتری خودروی آنها در جنوب تهران سرقت شده است، دعوت می‌شود برای رسیدگی به پرونده خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 118428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز