دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

صدرنشینان 4 گروه اول لیگ قهرمانان امشب برای صعود به مرحله بعد بازی می‌کنند. اینتر، لیون، منچستر یونایتد و بارسلونا تنها یک برد تا دور دوم فاصله دارند.

فوتبال

سخت‌ترین بازی مرحله برگشت رقابت‌های گروهی را اینترمیلان(7 امتیاز) صدرنشین در لندن برابر تاتنهام برگزار خواهد کرد. در مرحله رفت، اینتر در سن‌سیرو ابتدا 4 بر صفر پیش افتاد اما درخشش گرت بیل هافبک ولزی تاتنهام و 3 گلی که تقریبا به یک شکل زد، اینتر را بهت‌زده کرد.

قهرمان فصل پیش ایتالیا شانس آورد که به تیم10 نفره انگلیسی امتیاز نداد. امشب هم همه نگاه‌ها به بیل است؛ بازیکن جوانی که هری ردنپ مربی تاتنهام گفت که حتی نسبت به بازی پیش بهتر شده است؛ « مایکن بهترین دفاع راست‌ تهاجمی دنیاست اما برای متوقف کردن بیل مشکل داشت.» ردنپ هفته گذشته به بیل چند روز استراحت داده است و در بازی امشب به درخشش او امیدوار است.

با این حال او تاکید کرد که تیمش بازی سختی پیش رو دارد؛ «ما می‌دانیم که بازی امشب چقدر سخت خواهد بود. آنها بازیکنان خوبی مانند استانکوویچ و کامبیاسو دارند.» در این مورد خاص البته ردنپ نباید چندان نگرانی داشته باشد. استبان کامبیاسو به همراه ژولیو سزار در بازی جمعه با جنوا مصدوم شدند و حتی به لندن سفر نکرده‌اند. پیروزی در این بازی می‌تواند تاتنهام را که 4 امتیاز دارد، به صعود از گروه A امیدوار کند.

وردربرمن (2 امتیاز) هم برای اینکه امیدهایش را به صعود از دست ندهد، تنها به بردن توئنته هلند فکر می‌کند. در گروه B ، لیون، در خانه بنفیکا به یک پیروزی برای صعود به دور بعد نیاز دارد. لیون برخلاف لیگ فرانسه، در لیگ قهرمانان موقعیت خوبی دارد و هر سه بازی خود را برده است. این هفته با اینکه هواداران علیه‌ پوئل، سرمربی تیم شعار دادند، مدیرعامل باشگاه یک بار دیگر از او حمایت کرد. صعود به دور بعد می‌تواند این مربی را از این وضعیت نجات دهد.

منچستر یونایتد 7 امتیازی هم امشب می‌تواند با یک پیروزی به دور بعد صعود کند. با اینکه بورسااسپور تیم شناخته شده‌ای در اروپا نیست، شیاطین سرخ بازی با آنها را جدی گرفته‌اند. مایکل کریک هافبک منچستر درباره بازی با تیم ترکیه‌ای گفت: «لیگ قهرمانان دیگر مثل سابق آسان نیست. برای رفتن به ترکیه باید سفری طولانی داشت. هنگام بازی هم در جوی غریب قرار می‌گیرید و با بازیکنانی رقابت می‌کنید که هر هفته آنها را نمی‌بینید.»

علاوه بر این سفر دور و دراز، یونایتد با مشکل بزرگ دیگری هم روبه‌روست؛ آنها در بازی امشب ریو فردیناند را در قلب دفاع نخواهند داشت. فردیناند این هفته به‌طور کامل برای منچستر یونایتد بازی کرد و دلیل ماندن او در منچستر اعلام نشده است. در بیانیه باشگاه آمده است: «فردیناند در بازی سه‌شنبه برابر قهرمان ترکیه بازی نخواهد کرد.»

فرگوسن احتمالا به جای او از کریس اسمالینگ در کنار نمانیا ویدیچ در قلب دفاع استفاده خواهد کرد. این سومین حضور اروپایی اسمالینگ برای یونایتد خواهد بود. رایان گیگز، وین رونی و مایکل اوون همچنان نمی‌توانند به خاطر مصدومیت برای یونایتد بازی کنند. دیگر بازی این گروه را والنسیا (4امتیاز) و رنجرز (5 امتیاز) در اسپانیا برگزار می‌کنند.

و در دانمارک، بارسلونا با حضور دوباره ژاوی برای صعود به دور بعد به میدان می‌رود. آنها که با 7 امتیاز صدرنشین گروه C هستند، در بازی رفت کپنهاگن را دو بر صفر با گل‌های مسی شکست دادند. ژاوی که در بازی رفت با کپنهاگن تنها در 20 دقیقه آخر بازی به میدان آمد، امشب می‌تواند از ابتدا برای تیمش بازی کند.

با این حال آشیل او هنوز مشکل دارد؛ «(مصدومیت) مثل قبل نیست و بهتر است. امیدوارم که بتوانم در هر بازی برای بارسا بازی کنم اما همچنان درد دارم.» گواردیولا امشب تقریبا تمام بازیکنانش را در اختیار دارد. مصدومیت گابریل میلیتو مدافع آرژانتینی این تیم هم که گفته می‌شد نمی‌تواند برابر کپنهاگن بازی کند برطرف شده و او می‌تواند امشب بازی کند. در دیگر بازی‌این گروه، رابین کازان در خانه میزبان پاناتینایکو‌ است.

کد خبر 119709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز