همشهری آنلاین: تیم فوتبال اینتر میلان، مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان سه‌شنبه شب در ورزشگاه خانگی تاتنهام به مصاف این تیم خواهد رفت. منچستریونایتد هم در ترکیه با "بورسا اسپور" دیدار خواهد کرد.

cup


به گزارش واحد مرکزی خبر، دور برگشت از مرحله‌ گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب (11 آبان) با انجام 8 دیدار آغاز می‌شود. تیم‌های حاضر در گروه‌های A تا D، چهارمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌کنند. تعدادی از این دیدارها می‌تواند سرنوشت صعود برخی از گروه‌ها را مشخص کند.

اینتر در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه "وایت هارت لین" با تاتنهام روبه‌رو می‌شود. اینترمیلان در دیدار رفت که در ورزشگاه "سن سیرو" برگزار شد، در حالی که با نتیجه 4 بر 0 از حریف خود پیش بود، ظرف 38 دقیقه سه گل دریافت کرد و چه بسا اگر بازی دقایقی بیشتر ادامه پیدا می‌کرد، پیروزی را از دست می‌داد. این دیدار در گروه A برگزار می‌شود.

در گروه C هم منچستریونایتد که کماکان وین رونی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد در ترکیه با "بورسا اسپور" دیدار خواهد کرد. منچستریونایتد با پیروزی در این دیدار به احتمال فراوان به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود خواهد کرد.
- برنامه کامل دیدارهای سه‌شنبه شب و جدول رده‌بندی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه A :

1- اینتر 7 امتیاز
2- تاتنهام 4
3- وردربرمن 2
4- توئنته 2

* تاتنهام انگلستان - اینترمیلان ایتالیا
* وردربرمن آلمان - توئنته هلند

تاتنهام و اینتر که زیباترین بازی روز سوم رقابت‌ها را به نمایش گذاشتند، با انگیزه‌ی متفاوتی به میدان خواهند رفت. تاتنهام هرچند بازی رفت را در جوزپه مه آتزا با نتیجه‌ 4 بر 3 واگذار کرد، اما به هیچ وجه در پایان بازی چهره‌ یک بازنده را نداشت.

هری ردنپ که از دقایق آغازین بازی به دنبال اخراج دروازه‌بان، بازی را 10 نفره دنبال می‌کرد، دست به کار بزرگی زد و به کمک هت تریک "گرت بیل" در نیمه‌ دوم شکست 4 بر 0 را به باخت 4 بر 3 تبدیل کرد. شاگردان ردنپ قصد دارند با انتقام شکست دیدار رفت، شبی به یاد ماندنی را برای هوادارانشان در وایت هارت لین رقم بزنند و در اولین فصل حضورشان در لیگ قهرمانان به مرحله‌ یک هشتم نهایی صعود کنند.

در سوی مقابل اینتر که با 7 امتیاز صدرنشین گروه A است، می‌تواند با پیروزی مقابل تاتنهام صعودش را به مرحله‌ یک هشتم نهایی قطعی کند تا دو دیدار آینده‌اش تشریفاتی شود.

در دیگر دیدار این گروه تیم‌های دو امتیازی وردربرمن و توئنت انشد هلند شانس چندانی برای صعود ندارند. نتیجه‌ تساوی می‌تواند به معنای خروج زودهنگام هر دو تیم باشد. شاگردان توماس شاف برای بقا در لیگ قهرمانان اروپا محکوم به برد هستند.

گروه B :

1- لیون 9 امتیاز
2- شالکه 6
3- بنفیکا 3
4- هاپوئل -

* هاپوئل اسراییل - شالکه آلمان
* بنفیکای پرتغال - لیون فرانسه

لیون که فصل گذشته رئال مادرید را حذف کرد، با 9 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، پیروزی مقابل بنفیکا می‌تواند سند صعود این تیم فرانسوی به مرحله‌ بعدی را امضا کند. دیدار رفت دو تیم در پرتغال با برتری 2 بر 0 نماینده‌ فرانسه همراه بود.

در دیگر دیدار شالکه مقابل نماینده‌ رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت. پیروزی احتمالی شالکه می‌تواند این تیم را به جمع مدعیان صعود از این گروه بازگرداند. سه امتیازی که شالکه از دیدار رفت مقابل این تیم به دست آورد تنها‌ امتیازهای نایب قهرمان فصل پیش بوندس‌لیگا است.

گروه C :

1- منچستریونایتد 7 امتیاز
2- گلاسکو رنجرز 5
3- والنسیا 4
4- بورسا اسپور -

* بورسا اسپور ترکیه - منچستریونایتد انگلستان
* والنسیای اسپانیا - رنجرز اسکاتلند

منچستریونایتد چهارمین بازی‌اش را درحالی مقابل بورسااسپور برگزار می‌کند که پیروزی یک بر صفر شیاطین سرخ مقابل این تیم نه چندان مطرح، چندان به مذاق حاضران در اولدترافورد خوش نیامد. شاگردان فرگوسن می‌توانند با پیروزی در این دیدار با خیالی آسوده به مصاف والنسیا و گلاسکو بروند.

گلاسکورنجرز و والنسیا دیگر دیدار این گروه را برگزار می‌کنند. تساوی دو تیم در دیدار رفت در حالی رقم خورد که ادو، بازیکن گلاسکو رنجرز هر دو گل بازی را به ثمر رساند. گل به خودی این بازیکن در دیدار رفت می‌تواند به صعود والنسیا در آخرین روز رقابت‌ها کمک کند.

در گروه‌ C ، منچستریونایتد با 7 امتیاز در صدر قرار دارد و گلاسکورنجرز و والنسیا با 5 و 4 امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. بورسا اسپور هم که بدون امتیاز در رده‌ چهارم قرار گرفته، اگرچه روی کاغذ هنوز شانس صعود دارد، اما با توجه به نتایج به دست آمده، حضورش در جمع 16 تیم پایانی بیشتر به معجزه شباهت دارد.

گروه D :

1- بارسلونا 7 امتیاز
2- کپنهاگن 6
3- رابین کازان 2
4- پاناتینایکوس 1

* رابین کازان روسیه - پاناتینایکوس یونان
* کپنهاگن دانمارک - بارسلونای اسپانیا

بارسلونا که با 7 امتیاز صدرنشین گروه D است می‌تواند با پیروزی مقابل کپنهاگن کار صعود را یکسره کند تا کارش به دیدار مقابل رابین کازان نیفتد. تیمی که تاکنون در هر سه باری که مقابل بارسلونا به میدان رفته از این تیم امتیاز گرفته است.

در دیگر دیدار، نماینده‌ روسیه در حالی به مصاف پاناتینایکوس یونان می‌رود که می‌داند کپنهاگن به احتمال زیاد از بارسلونا امتیازی نخواهد گرفت و می‌تواند با پیروزی مقابل نماینده‌ یونان شانسش را برای صعود از گروه افزایش دهد. هرچند دیدار دشوار در آخرین روز رقابت‌ها مقابل بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ کار این تیم را برای صعود از این گروه دشوار کرده است. رابین کازان که فصل گذشته هم در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت، 4 امتیاز از بارسلونا گرفت، اما در نهایت نتوانست به دور بعد صعود کند.

در گروه D، بارسلونا با 7 امتیاز صدرنشین است و کپنهاگن با یک امتیاز اختلاف در مکان دوم قرار دارد. تیم‌های رابین کازان و پاناتینایکوس با 2 و 1 امتیاز در مکان‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.

کد خبر 119729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز