همشهری آنلاین: یکی از فرماندهان طالبان چهارشنبه 27 دسامبر (6 دی) به کشته شدن یکی از فرماندهان نظامی این گروه شبه نظامی بر اثر بمباران نیروهای آمریکایی اعتراف کرد.

به گزارش رویترز نیروهای آمریکایی در افغانستان هفته پیش اعلام کردند در حمله هوایی روز 19 دسامبردر جنوب افغانستان محمد عثمانی یکی از نزدیکان اسامه بن لادن در استان هلمند کشته شده است. اما نیروهای طالبان با رد این ادها از تأیید آن سر باز زدند.

اما چهارشنبه یکی از فرماندهان طالیان که سخنگوی این نیروها هم به شمار می رود در تماس تلفنی با خبرنگاز رویترز در پاکستان مرگ محمد عثمانی را تأیید کرد: او مرده است. ما این خبر را در همان روز که عثمانی کشته شد داشتیم اما رهبر دستور داده بود از انتشار آن خودداری کنیم.

عثمانی یکی از مهم ترین فرماندهان ارشد طالبان است که از سال 2001 به بعد کشته شده است. ملا محمد عمر فرمانده طالبان عثمانی را در سال 2001 جانشین خود اعلام کرده بود.

عثمانی فرماندهی عملیات نظامی طالبان در شش استان جنوبی افغانستان بر عهده داشت، به ویژه در هلمند و قندهار که نیروهای انگلیسی و کانادایی به شدت مورد حمله نیروهای طالبان قرار می گیرند.

کد خبر 11969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز