همشهری آنلاین: اگر قصد فروش دوباره یک وسیله مستعمل ضبط اطلاعات مثل دیسک سخت، کارت‌های حافظه یا حافظه های USB دارید، ابتدا مطمئن شوید که از برنامه‌ای ویژه برای پاکسازی این دستگاه ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنید.

computer

مجله رایانه ای آلمانی "کامپیوتر بیلد" هشدار می دهد که اگر چنین کاری نکنید، این خطر را به جان خود خریده‌اید که اطلاعات شخصی‌تان توسط افراد فضول بازسازی شود.

در آزمایشی که این مجله سازماندهی کرد، کارشناسان دستگاه‌های مستعمل ذخیره اطلاعات را خریداری کرده و توانستند اطلاعات خصوصی مثل صورتحساب‌ها، ایمیل‌ها، اطلاعات تماس‌ها، نشانی‌ها، اظهارنامه‌های مالیاتی و عکس‌های شخصی را بازیابی کنند.

این بدان خاطر است که در ویندوز زمانی که فایل‌ها را به سطل زباله می‌اندازید، به واقع از روی دستگاه حذف نمی‌شوند. حتی فرمت کردن دیسک سخت هم شما را از این پوشه خلاص نمی‌کند و داده‌ها را همیشه می‌توان با برنامه‌های ویژه بازیابی کرد.

به همین خاطر باید برنامه‌های ویژه‌ای را تهیه کرد تا به طور کامل دستگاه‌های ذخیره اطلاعات را پیش از فروش آنها پاکسازی کرد. در آزمایشی که این مجله روی هشت برنامه پاکسازی انجام داده است، برنامه رایگان HDShredder 3.8 قهرمان شد.

در همین حال به یاد داشته باشید که پاکسازی یک درایو زمان بر است. همه برنامه‌ها نیاز به یک تا دو ساعت زمان داشتند تا سه بار دیسک سخت 140 گیگابایتی را پاکسازی کنند.

کد خبر 119674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز