همشهری آنلاین: معاون وزیر جهانگردی مصر در اظهاراتی در قاهره پیش بینی کرد پس از توافقنامه ازسرگیری پروازهای هوایی بین قاهره - تهران شمار زائران و جهانگردان ایرانی در مصر افزایش یابد

ایران و مصر

به گزارش ایرنا، سامی محمود که رئیس بخش جهانگردی بین‌المللی مصر نیز است با اشاره به توافق کشورش با ایران زمینه برقراری 28 پرواز بین دو کشور گفت: تاکنون آغاز همکاری در زمینه گردشگری بین دو کشور به اطلاع وزارت جهانگردی یا هیات فعال کردن جهانگردی در این وزارتخانه نرسیده است و ما اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

وی افزود: در صورت دریافت هرگونه دعوتی برای بررسی همکاری دو جانبه وضعیت بازار ایران از نظر گردشگری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی گفت: آمادگی داریم طرح جامعی برای فعال کردن جهانگردی با ایران تهیه کنیم .
محمود گفت: برخی پیش بینی می کنند که پس از امضای توافقنامه همکاری جهانگردی بین دو کشور شمار جهانگردان ایرانی در مصر به یک میلیون نفر در سال افزایش یابد اما تاکنون اطلاعات کافی در زمینه این توافقنامه در اختیار نداریم.

این مقام وزارت جهانگردی مصر پیش بینی کرد که به دلیل وجود جاذبه‌های مذهبی در مصر نظیر مسجد راس الحسین (ع)، مسجد حضرت زینب (ع)، مسجد حضرت نفیسه دختر امام حسن (ع) سفر ایرانیان به مصر جنبه دینی داشته باشد به ویژه آنکه با قطع روابط بین دو کشور سال‌ها است که ایرانیان این اماکن مقدس را زیارت نکردند.

کد خبر 119379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز