گروه اقتصادی: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش معافیت مالیاتی سالانه حقوق‌بگیران پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی عسکری اظهار کرد: در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده است که پس از اجرای قانون، معافیت پایه‌مالیاتی برای حقوق‌بگیران تعدیل شود و هر زمان که اجرای قانون آغاز شود، سازمان امور مالیاتی اختیار قانونی دارد تا این تعدیل را انجام بدهد.

به گزارش همشهری، براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، دولت مجاز است از ابتدای سال 1389معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم را علاوه بر افزایش سالانه آن، متناسب با تغییر و اصلاح قیمت‌های موضوع این قانون با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی طی 5 سال حداکثر تا دو برابر افزایش دهد.

پایه معافیت مالیاتی سالانه در حال حاضر 5میلیون‌و 250 هزار تومان در سال و حدود 435هزار تومان در ماه است. رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره میزان این افزایش معافیت مالیاتی گفت: باید ابتدا سبد قیمتی که دولت برای حذف یارانه از 16 قلم کالا درنظر گرفته مشخص شود و سپس براساس این سبد قیمتی، آثار اجرای قانون را پیش‌بینی و معافیت سالانه حقوق را تعدیل کرد. عسکری تاکید کرد: تعدیل و افزایش این معافیت برای حقوق‌بگیران براساس آثار هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد بود.

کد خبر 119329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز