شنبه ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر - ندا انتظامی: سرانجام انتظارها به سر رسید و دبیر بیست‌وششمین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر معرفی شد.

خوشخو

آخرین بار در ‌آیین پایانی بیست‌وسومین جشنواره فجر نام دبیر آتی جشنواره اعلام ‌شد و پس از آن در آیین‌های اختتامیه بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم جشنواره موسیقی فجر هیچ اسمی به‌عنوان دبیر جشنواره اعلام نشد.

خردادماه سال 1388 محمدعلی خبری، طی حکمی از سوی محمدحسین ایمانی‌خوشخو، معاون وقت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منصوب شد. از پایان بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در اسفندماه سال گذشته، 9 ماه طول کشید تا مسئولان دفتر موسیقی دبیر بیست و ششمین جشنواره را مشخص کنند و دیروز اول آبان ماه طی حکمی از سوی علی ترابی که فعلا سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، حسن ریاحی به‌عنوان دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منصوب شد.

پیش از این شنیده‌ها حکایت از دبیری علی ترابی یا دکتر حسن ریاحی برای جشنواره موسیقی فجر داشت که درنهایت قرعه به‌نام ریاحی زده شد و او باید در وقت کمی که دارد بیست‌وششمین دوره از جشنواره را دبیری کند. حسن ریاحی، متولد 1331 است و در کارنامه‌اش آثار متعددی ثبت کرده‌است.

او سازنده سرود ملی ایران است و در سال 1385 به‌عنوان چهره ماندگار موسیقی شناخته شد. در حکم ترابی به ریاحی آمده است: جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در دوران فعالیت خود نقشی مؤثر در معرفی و تثبیت موسیقی جدی و فاخر داشته و با ایفای نقش تاریخی خود، به شکل‌گیری گروه‌های حرفه‌ای و برخوردار از جایگاه و منزلت معتبر و مستقل کمک کرده و همواره مسیر اصلی حرکت خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده است تا بیشترین فرصت و امکانات را به معرفی و حمایت از گروه‌های جوان و پرانگیزه‌ای اختصاص دهد که برای دیده و شنیده شدن نیازمند حمایت و هدایت بوده‌اند.

نظر به تجارب و کارنامه درخشان هنری و مدیریتی جنابعالی که مبین وسعت نظر شما در مواجهه با سیر اجتناب‌ناپذیر تغییر و تحول در گونه‌های مختلف موسیقی است و نشان از اعتقاد عمیق شما به امکانات کشف‌ناشده موسیقی و هنرمندان خلاق این عرصه دارد، جنابعالی را به‌عنوان دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منصوب کرده، امیدوارم حضور و نظارت شما و همکاران محترمتان، ‌فصلی نو در این جشنواره رقم زند.

با تمامی این احوال هنوز زمان دقیق جشنواره موسیقی فجر 26 مشخص نیست؛ به‌خصوص اینکه دهه فجر امسال، با روزهای پایانی ماه صفر مصادف شده است. زمان زیادی تا برگزاری جشنواره موسیقی که قاعدتا اواخر امسال برگزار می‌شود، نمانده‌‌است و با این حال نه فراخوانی برای این جشنواره بین‌المللی صادر شده و نه اسامی گروه‌های شرکت‌کننده ایرانی و خارجی اعلام شده و نه حتی بخش‌های مختلف جشنواره مشخص شده است.

کد خبر 119004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز