تلاش بازیکنان پرسپولیس در آخرین دقیقه نیمه اول مسابقه با نفت محمود آباد نتیجه داد؛

بازی فوتبال

هنگامی که اشپیتیم آرفی، بازیکن صربستانی سرخ‌ها نخستین گل این مسابقه را به‌ثمر رساند. پرسپولیس بعد از باخت در دربی پایتخت، در شرایطی که مجموعه این تیم و شخص علی دایی به داوری مسابقه با استقلال معترض بودند، دیروز در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی مقابل نفت محمود آباد به پیروزی 5 بر یک دست یافت.

علی دایی بعد از باخت در هفته یازدهم گفته بود که این فصل هم یک جام را برای پرسپولیس به ارمغان می‌آورد. سرمربی پرسپولیس فصل پیش با این تیم قهرمان جام حذفی شد و دیروز با صعود به مرحله یک چهارم نهایی این جام، امید بسیاری برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبل هم دارد.

این تیم البته در نیمه اول مسابقه با نفت محمود آباد حمله‌های پراکنده‌ای داشت؛ حمله‌هایی که در همان ابتدای مسابقه نزدیک بود یک گل برای مردان علی دایی داشته باشد. توپ حمید علی عسگر اما به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز این بازیکن و مهاجمان پرسپولیس نتوانستند برای این تیم گلزنی کنند؛ طوری که با نزدیک شدن به پایان نیمه اول، علی دایی مجبور شد هادی نوروزی را از روی نیمکت بلند کند تا برای حضور در زمین مسابقه آماده شود؛

اتفاقی که البته هیچگاه رخ نداد، زیرا اشپیتیم آرفی با نمایش قابل‌قبول مانع از حضور نوروزی در زمین مسابقه شد. آرفی که در هفته‌های اخیر بیشتر موردتوجه سرمربی پرسپولیس قرار گرفته، دیروز از ابتدا در ترکیب این تیم به میدان رفت.این بازیکن پیش از اینکه نخستین گل سرخ‌ها را به ثمر برساند، یک بار توپ را به تیر دروازه حریف زد. گل آرفی اما از فشار روانی بازیکنان پرسپولیس کاست و البته علی دایی را هم آسوده خاطر روانه رختکن کرد.

نفت محمود آباد که در نیمه اول گاه در ضد‌حمله‌ها روی دروازه علیرضا حقیقی خطرساز شده بود، در نیمه دوم بیشتر به دفاع کردن می‌اندیشید. البته دفاع نفت در نیمه دوم مثل نیمه اول نبود و خیلی زود باز شد. در دقیقه 46مسابقه محمد نوری گل دوم پرسپولیس را زد.

در این دقایق بازیکنان پرسپولیس حمله‌های زیادی را روی دروازه نفت انجام دادند و با خطا روی فشنگچی در محوطه جریمه یک پنالتی برای پرسپولیس به دست آمد. نوری زننده این پنالتی بود که توانست دومین گل خود را هم در این مسابقه به ثمر برساند. پرسپولیس البته در دقایق 78 و 81 نیز توسط امیر حسین فشنگچی و هادی نوروزی به گل دست یافت تا 5 گل زده باشد.

جالب اینکه پرسپولیس بازهم در دقایق آخر مسابقه یک گل از حریف دریافت کرد تا این مشکل مردان دایی همچنان باقی بماند. سید کریم موسوی، بازیکن نفت در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم در یکی از معدود ضد‌حمله‌های این تیم در نیمه دوم دروازه حقیقی را باز کرد.

مازیار زارع در مورد اینکه پرسپولیس باز هم در دقایق تلف شده گل خورد، گفت: «گل ناجوانمردانه‌ای بود زیرا نورمحمدی مدافع ما به زمین افتاده بود و ما منتظر بودیم حریف توپ را به بیرون بزند اما آنها این کار را نکردند و گل زدند.»همچنین غلامرضا رضایی درباره این پیروزی گفت: «نفت بسیار فشرده بازی می‌کرد، به همین دلیل در زدن گل اول مشکل داشتیم اما هر چه از مسابقه گذشت روند تیمی ما بهتر شد و در نهایت به پیروزی رسیدیم.

نباید دوباره در دقایق پایانی گل می‌خوردیم. البته منتظر بودیم حریف توپ را به خاطر مصدومیت بازیکن ما به بیرون بزند اما آنها این کار را نکردند و به ما گل زدند.» پرسپولیس با این پیروزی پرگل در مرحله یک چهارم جام حذفی به مصاف داماش گیلان می‌رود.

دربی تبریزی

در دیگر بازی‌ جام حذفی ‌ شهرداری تبریز با نتیجه 6 بر صفر تیم راهبر آباده فارس را شکست داد تا در مرحله یک‌هشتم حریف تراکتورسازی شود. دیدار این دو تیم دیروز در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در حضور حدود کمتر از 200 تماشاگر برگزار شد. سعید دقیقی در دقایق 16 و 22، محسن نیسانی در دقیقه 20، علی کریمی در دقایق 45 (از روی نقطه پنالتی) و 50 و محمد سهیمی در دقیقه 55 برای شهرداری تبریز گلزنی کردند. به این ترتیب، شهرداری در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل تراکتورسازی در دربی تبریز به میدان خواهد رفت.

علی دایی: دعا می‌کنم در فینال به استقلال بخوریم

علی دایی گفت: دعا می‌کنم که در فینال جام حذفی به استقلال بخوریم تا بتوانیم شکست در دربی را جبران کنیم. سرمربی پرسپولیس پس از صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با پیروزی پرگل به دست آمد، در مورد این بازی گفت: «بازی بدی نبود. ما به این پیروزی احتیاج داشتیم تا از حالتی که به آن دچار شده بودیم، خارج شویم.

می‌دانستیم که باید در نیمه اول گل بزنیم و از همان اول هم فشار آوردیم اما متأسفانه کمی دیر در این نیمه به گل رسیدیم.» علی دایی ادامه داد:« همیشه بازی کردن مقابل این تیم‌ها سخت است اما ما در نیمه دوم بهتر شدیم و 4 گل دیگر به ثمر رساندیم. متأسفانه در این بازی دوباره در دقایق پایانی گل خوردیم که فکر می‌کنم در صحنه آن گل، بازیکن ما قصد داشت بازی جوانمردانه را رعایت کند اما نتوانست. می‌توانستیم گل‌های بیشتری در این بازی به ثمر برسانیم.» وی در پاسخ به این سؤال که چرا پرسپولیس در 5 بازی گذشته در دقایق پایانی گل خورده است، گفت: «به هر حال این فوتبال است و نباید این اتفاق دیگر برای ما تکرار شود.

امروز هم توپ به مدافع ما خورد و در مقابل پای مهاجم حریف افتاد. در واقع مازیار زارع قصد داشت که برای رعایت بازی جوانمردانه توپ را به بیرون بزند اما نتوانست. فکر می‌کنم که در این بازی‌ها کمی بدشانسی و همچنین عدم‌تمرکز بازیکنان در دقایق پایانی باعث شده که پرسپولیس در این دقایق گل بخورد. مطمئنا مدافعان ما باید تمرکز کنند چرا که اگر تمرکز نداشته باشید،

راحت گل می‌خورید. درحالی‌که من خودم به دفاع راست گفته بودم که توپ را بلند بزند اما بازهم گل خوردیم. به هر حال فوتبال است و باید از این مسائل درس بگیریم تا دیگر برای ما تکرار نشود.» دایی در مورد دیدار پرسپولیس مقابل استقلال نیز گفت:« من صحبت خاصی در این باره ندارم و همه حرف‌هایم را زده‌ام.

همه دیدند که پرسپولیس در این بازی بهتر بود. مخصوصا در نیمه دوم که اصلا موقعیتی به استقلال ندادیم اما این بازی یک دیدار برگشت هم دارد. من دعا می‌کنم که در فینال جام حذفی به استقلال بخوریم تا بتوانیم این شکست را جبران کنیم، ضمن اینکه داوری این بازی نیز بسیار ضعیف بود اما به هر حال ما باید از این بازی درس بگیریم و اتفاقات آن را فراموش کنیم. »

کد خبر 118851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز