گروه اقتصادی: یارانه نقدی هر ایرانی متقاضی دریافت یارانه به‌طور علی‌الحساب 81 هزار تومان اعلام شد.

 قرار است این مبلغ از امروز به مناسبت میلاد امام رضا (ع) به حساب خانوارهای 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی واریز شود. به گزارش همشهری، واریز یارانه‌نقدی به‌طور علی‌الحساب در شرایطی صورت می‌گیرد که پیش‌تر سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی گفته بود: دولت یارانه نقدی 2 ماه را یکجا پرداخت می‌کند اما مقاماتی که پیرامون واریز اخیر سخن گفته‌اند، پاسخ روشنی به این پرسش نداده‌اند که دولت این میزان یارانه نقدی را برای چندماه درنظر گرفته‌است؟

با واریز مبلغ 81 هزار تومان به حساب بیش از60 میلیون و 500 هزار ایرانی که از سوی دولت اعلام شده، حدود نیمی از مبلغ پیش‌بینی شده قانون یارانه‌ها به ارزش10 هزار میلیارد تومان یعنی 4900 میلیارد تومان آن هزینه خواهد شد و به‌نظر می‌رسد باقیمانده آن هم در ماه‌های پایانی سال به حساب‌ها واریز شود.

به گزارش همشهری، براساس مبلغ 10 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پیش‌بینی شده و سهم هر ایرانی در سال‌جاری یعنی 162 هزار تومان، سهم هر نفر در هر ماه 13 هزارو 500 تومان خواهد بود.درصورتی که دولت کل مبلغ یارانه نقدی را برای نیمه دوم امسال درنظر گرفته باشد نیز با احتساب مبلغ 162 هزار تومان، سهم هر ایرانی ماهانه 27 هزار تومان خواهد بود.

امروز یارانه نقدی خراسانی‌ها واریز می‌شود

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت:81 هزار تومان یارانه، امروز به حساب خانوارهای 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و برای همه استان‌های کشور تا هفته اول آبان واریز می‌شود. به گزارش مهر، بهروز مرادی گفت: ولی هنوز مشخص نیست که این مبلغ برای چه مدتی است اما آنچه در مرحله اول به حساب خانوارها واریز می‌شود همین 81 هزار تومان است و این مبالغ تا زمان اجرای قانون و آزاد‌سازی‌ قیمت‌ها قابل برداشت نیست.

به گزارش همشهری، پیش‌تر وزیر اقتصاد گفته بود خانوارهای محروم یارانه نقدی بیشتری می‌گیرند. به گزارش فارس، مدیرعامل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها در گفت‌وگو با شبکه اول سیما تصریح کرد: این 81 هزار تومان دارای تبصره است؛ چرا که هنوز مدت این 81 هزار تومان مشخص نیست و ممکن است یک، 2، 3 یا 4 ماه باشد.

خبر دیگر اینکه وزیر اقتصاد برخی اخبار مبنی بر واریز یارانه نقدی 81 هزار تومانی به‌صورت علی‌الحساب (برای مدت 2 ماه) برای هر ایرانی را نه تایید و نه تکذیب کرد. به گزارش مهر، شمس‌الدین حسینی گفت: این موضوع را از محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت بپرسید.

آماده باش 3 ماهه بانک‌ها

مسئولان وزارت اقتصاد روز پنجشنبه هفته گذشته به مدیران عامل تمامی بانک‌ها اعلام کردند که به‌منظور اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به بهترین شکل ممکن، تا 3 ماه آینده در وضعیت آماده‌باش قرارداشته باشند و خودپردازها را به‌منظور اجرای این قانون به‌طور کامل تجهیز کنند.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور، مسئولان وزارت اقتصاد با اعلام آماده باش به بانک‌ها برای واریز شبانه یارانه‌های نقدی از مدیران شبکه بانکی خواستند تا آمادگی‌های لازم را برای واریز یارانه‌های نقدی داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد تا همزمان با واریز یارانه‌های نقدی به حساب‌های سرپرستان خانوار، دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها مجهز به گزینه یارانه نقدی شوند؛ به این نحو که در دستگاه‌های خودپرداز گزینه‌ای اضافه شود که بازدن آن کلید، مشتریان مبلغ واریزی یارانه‌ها را مشاهده کنند.

کد خبر 118681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز