گروه سیاسی: وزیر اطلاعات از برنامه‌ریزی این دستگاه امنیتی برای برخورد با اخلال‌کنندگان در طرح هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

حیدر مصلحی که در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، درباره هدفمند کردن یارانه‌ها و تمهیدات لازم برای اجرای مناسب این طرح گفت: پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که اگر کسی بخواهد در اجرای این طرح اخلال ایجاد کند و یا برنامه‌هایی برای این کار داشته باشد با او برخورد شده و به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وزیر اطلاعات همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برای رئیس‌جمهور در سفر لبنان طرح تروری وجود داشته یا خیر؟ گفت: وضعیت آنجا طوری بود که همه چیز علنی بود و حتی وقتی که آنجا برای رئیس‌جمهور آکواریومی طراحی کرده بودند که در آن قرار بگیرد، رئیس‌جمهور نپذیرفت. وزیر اطلاعات دولت دهم در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره دستگیری هفت افغانی به جرم جاسوسی گفت: در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارم و فکر نمی‌کنم که جاسوس باشند.

مصلحی درباره محاکمه آمریکایی‌های بازداشت‌شده در خاک ایران نیز گفت: این محاکمه در دستگاه قضایی انجام خواهد شد و ما هر پرونده‌ای که داشته باشیم آن را در اختیار دستگاه قضایی قرار خواهیم داد. این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه، در واشنگتن به خبرنگاران گفت که شنیده است محاکمه جاش فتال و شین بائر روز ششم نوامبر برگزار خواهد شد. هیلاری کلینتون گفت: مطلع هستیم که وکیل آنها این تاریخ را گزارش داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون گفت: همچنان ابراز امیدواری می‌کنیم که مقامات ایران در اقدامی بشردوستانه این‌دو مرد جوان را آزاد کنند. کلینتون گفت: همچنان از دولت ایران این درخواست را داریم که همانطور که آن زن جوان - سارا شورد، که به همراه شین و جاش دستگیر شده بود، اخیرا آزاد شد و به کشورش بازگشت - این دو مرد جوان را نیز آزاد کنند. این سه آمریکایی سال گذشته از مرز عراق به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شدند و مرزبانان ایرانی آنها را دستگیر کرند.

کد خبر 118846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز