گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به پیشنهاد تازه 1+5 برای مذاکره اعلام کرد ما از همان اول گفتیم که آماده گفت‌وگو هستیم. او در عین حال بر 4 شرطی که پیش از این برای مذاکره تعیین کرده بود، تاکید کرد.

احمدی نژاد

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نامه‌ای 15 نوامبر(24آبان) را به‌عنوان زمان مذاکره 1+5 با ایران پیشنهاد داده است. رئیس‌جمهور دیروز در جریان سفر استانی خود به اردبیل از آمادگی ایران برای گفت‌وگو سخن گفت اما 4 شرطی را که پیش از این در جریان یک نشست خبری برشمرده بود برای مذاکرات تکرار کرد.

به گزارش ایسنا رئیس دولت دهم گفت: اکنون دوباره می‌گویند بیایید مذاکره کنید، بسیارخوب ما از اول نیز به شما گفتیم بهترین راه برای شما گفت‌وگو با ایران است و شما راه دیگری ندارید و راه‌های دیگر بسته است و شما خود می‌دانید که حرف‌های بی‌ربطی که می‌زنید برای ملت ایران ارزشی ندارد. در ایران یک کودک 5ساله هم پیدا نمی‌شود که از اخم شما هراسی به دل راه بدهد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اما برای گفت‌وگو شرط گذاشتیم و گفتیم که شما باید نظرتان را در مورد چند چیز اعلام کنید؛ اول اینکه شما به مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند نیستید یا هستید؟ ملت ایران پایبند است و اگر شما پایبند نباشید نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. در شرایط یک بام و دو هوا نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. وی گفت: دوم اعلام کنید که هدف شما از مذاکره، دوستی است یا دشمنی؟ می‌خواهید کلک سوار کنید یا دوستی کنید؟

رئیس قوه اجرایی کشور اظهار داشت: سوم اینکه اعلام کنید که در مذاکره از منطق و قانون تبعیت می‌کنید و یا هر کجا کم آوردید شروع به سر و صدا کردن و قطعنامه صادر کردن می‌کنید. احمدی‌نژاد گفت: چهارم اعلام کنید که نظرتان در مورد بمب‌های اتمی رژیم صهیونیستی چیست.

وی خطاب به آنها گفت: ممکن است که شما در مورد این موضوعات سکوت کنید، اشکالی ندارد و اگر سکوت کنید از نظر ما معنایش این است که شما به مقررات آژانس پایبند نیستید، از بمب‌های اتمی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید، منطق و مقررات را قبول ندارید و به‌دنبال دوستی نیستید. انتخاب کنید؛ شما آزاد هستید که انتخاب کنید، ولی اگر از مسیر دوم حرکت کنید دستاورد شما از مذاکرات همان است که تاکنون گیرتان آمده است و سر سوزنی گیرتان نمی‌آید.

رژیم صهیونیستی رهسپار جهنم است

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان گفت: ببینید صحنه عالم را، وضعیت فلسطین و لبنان را ببینید، ببینید که آنها چقدر برای ایجاد اختلاف در لبنان و تسلط بر لبنان و جدا کردن ملت لبنان از انقلاب اسلامی و عظمت ملت ایران سرمایه‌گذاری کردند و چه اقداماتی انجام دادند اما نتیجه آن ‌چه‌شد؟

شرایط دنیا را ببینید، دست و اراده خداوند را می‌بینید و اینکه چطور خداوند اراده کرد که هیمنه ابرقدرت‌ها به هم بریزد. می‌بینید که آنها چقدر به لبنان و به دولتمردان لبنان فشار آوردند که چرا یک ایرانی را دعوت کرده‌اید و نباید آن را به کشورتان دعوت می‌کردید اما نتیجه این فشارها چه شد؟ در لبنان اتفاقی افتاد که تمام معادلات خاورمیانه و به تبع آن عالم را به هم خواهد زد.

وی ادامه داد: نگاه کنید مستکبران در برابر ملت ایران صف‌آرایی کردند، تهدید کردند، حرف‌های گنده‌تر از دهانشان زدند، همه چیز خود را علیه ملت ایران به صحنه آوردند اما همه آنها می‌دانند امروز ملت ایران انقلابی‌تر از گذشته ایستاده است و آنها را تا خانه‌هایشان به عقب خواهد برد. البته عقلای آنها فهمیده‌اند که رژیم صهیونیستی و نظام سلطه رفتنی است و ملت‌های بزرگ و آزاده ماندنی هستند.

ما تعجب می‌کنیم که چرا برخی از آنها اصرار دارند که سرنوشت خود را با سرنوشت رژیم صهیونیستی گره بزنند. گوش کنید رژیم صهیونیستی آماده رهسپار شدن به جهنم است و هر کس همراه او باشد به جهنم واصل خواهد شد.

واریز نخستین قسط یارانه‌ها در روز میلاد امام رضا (ع)

رئیس‌جمهور گفت: از روز میلاد امام رضا(ع) نخستین قسمت کمک دولت در قالب یارانه‌ها به حساب مردم واریز خواهد شد. محمود احمدی‌نژاد در سفر خود به اردبیل گفت: دولت می‌خواهد حق هر کس را در جیب خودش بگذارد تا خود او حقش را مدیریت کند. برنامه دولت در این ارتباط عالمانه است و قدم به قدم جلو می‌رود؛ کسانی که 20 سال نتوانستند این موضوع را اجرا کنند اکنون که این طرح تبدیل به قانون شده است شروع به داد و فریاد کرده‌اند ولی من به شما می‌گویم که چیزی نمی‌شود، الا اینکه حق ملت از گلوی شما گرفته می‌شود و به ملت بازگردانده می‌شود.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به تلاش و جنجال‌سازی غربی‌ها در مورد تحریم بنزین گفت: ملت ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود و نه تنها ما خودمان بنزین مورد نیازمان را تولید کرده‌ایم بلکه بخشی از آن را نیز صادر کرده‌ایم و زمانی که آنها این موفقیت ایران را دیدند اکنون در خلیج‌فارس صف کشیده‌اند که بنزین خود را به قیمت پایین‌تر به ما بفروشند. رئیس‌جمهور گفت: در اواخر هفته آینده در یک گفت‌وگوی تلویزیونی جزئیات قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها و اجرای آن را توضیح خواهم داد.

کد خبر 118619

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز