همشهری آنلاین: شرکت گوگل می‌گوید بخشی از 32 درصد رشد سود سه ماهه خود را مدیون درآمد بالای تبلیغات و همچنین فروش سیستم عامل اندروید است

google-profit-rise

به گزارش بی‌بی‌‌سی، شرکت گوگل در سه ماه قبل از 30 سپتامبر 2010 سود خالصی معادل 2.17 میلیارد دلار داشته که این میزان در دوره مشابه سال گذشته 1.6 میلیارد دلار بوده‌است. همچنین میزان درآمد این شرکت با 23 درصد رشد به 7.29 میلیارد دلار رسیده‌است.

 گوگل می‌گوید در این سه ماهه کاربران 16 درصد بیشتر برروی تبلیغاتش در دیگر وب‌سایت‌ها کلیک کرده‌اند و اکنون تبلیغات برروی سرویس‌های گوگل نیز گران‌تر هستند.

 اریک اشمیت، مدیرعامل گوگل با بیان اینکه شرکتش سه ماهه موفقی را پشت سر گذاشته می‌گوید: "درآمدهای ما از فعالیت‌های اصلی رشد بسیار خوبی داشته و فعالیت‌های جدیدی مثل موبایل و تلویزیون گوگل نیز پیشرفت قابل توجهی از خود نشان داده‌است. ما همچنان به سرمایه گذاری برروی محصولات و نیروی انسانی در راستای اهداف خلاقیتی خود تأکید می‌کنیم."

 پیشتر در ماه جولای گوگل نتوانست سود خود را به پیش‌بینی‌های تحلیل ‌گران برساند به همین دلیل هزینه‌های خود را در سه ماهه سوم با 1.64 میلیارد دلار افزایش به 2.2 میلیارد دلار رساند.

کد خبر 118482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز