مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: مراسم الحاق 5 منطقه تهران به جامعه ایمن جهانی، در حالی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد که دکتر بو هنریکسون کارشناس دفتر مرکز همکاری‌های سازمان بهداشت جهانی،الحاق همزمان 5 منطقه به جامعه ایمن را یک رکورد جهانی دانست و گفت:

جامعه ایمن

امیدواریم تا سال آینده با پیوستن همه کلانشهر تهران به جامعه ایمن رکورد جدید و جهانی دیگری ثبت شود.در ابتدای این مراسم محمد هادی موذن، مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران، درباره الحاق مناطق 4، 5، 10، 20 و 21 به شبکه جهانی جوامع ایمن گفت: سعی می‌شود تا همه تجارب تهران مستند‌سازی‌ شود و برای سایر شهرها نیز ارسال شود تا آنها بتوانند با هزینه کمتر از تهران این روش‌ها را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه ایمن به‌دنبال بهره‌وری هستیم افزود: منابع کشورمان محدود است و ما در قبال ذره ذره آن مسئولیم و باید به بهترین شکل از منابع استفاده کنیم.موذن خاطرنشان کرد: در تهران، جامع ایمن شهرداری محور است اما ممکن است در سایر کلانشهرها این طور نباشد و آنچه مهم است اولویت انجام کار است و معیار کار برای خدا این است که اگر کسی کار را گرفت و انجام داد ناراحت نشویم و کمک کنیم که کار به بهترین شکل انجام شود.

وی افزود: امیدواریم مسئله اعتبار بودجه دیده شود و سال 90 بتوانیم به اهداف اصلی که همانا رسیدن همه تهران به جامعه ایمن است، برسیم که در این راستا از پروژه‌هایی که در دست انجام است نیز می‌توانیم برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم. مشاور شهردار تهران ادامه داد: دبیر خانه جامعه ایمن آماده پاسخگویی به همه اعضاست و همچنین امیدواریم با طراحی سایتی کار را به‌صورت شبکه‌ای پیش ببریم تا تعامل از اقصی نقاط دنیا از طریق‌ آی‌تی ممکن باشد.

همچنین در این مراسم، امیدوار رضایی، نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناطقی که عضو جامعه ایمن شده‌اند، گفت: امیدواریم کلانشهر تهران تا سال آینده به‌عنوان الگو در همه زمینه‌ها به‌ویژه در پیشتازی در زمینه داشتن محیطی امن و آرام برای شهروندان قرار گیرد و براساس آن پیشرفت‌های مادی و معنوی براساس چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی را حاصل کنند.

وی افزود: سلامتی و ایمنی 2‌موضوع تنیده و پیچیده در هم است و هرجا که بستر مناسبی برای سلامتی و افزایش شاخص‌های سلامت باشد، ایمنی نیز به‌دنبال خواهد داشت.وی ابراز امیدواری کرد تا هماهنگی بین بخشی که وجود دارد اعم از راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، شهرداری و مجلس و کمیسیون بهداشت و سایر کمیسیون‌ها و همچنین دستگاه قضا ادامه یابد.

رضایی افزود: از طرف کمیسیون بهداشت مجلس و از طرف یک تشکل مردمی در مؤسسه بین‌المللی پروفسور حسابی آماده همکاری هستیم تا این جامعه ایمن همراه با عدالت و پیشرفت گسترش یابد تا هر روز به نقطه مطلوب نزدیک شویم و شاهد محیطی امن و آرام به‌ویژه برای سالمندان و کودکان باشیم.

همچنین در این نشست، مناف هاشمی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری نیز گفت: اینکه تهران جزء جامعه ایمن شود از آرزوهای ما بوده است و در گذشته فکر نمی‌کردم که 5 منطقه همزمان بتواند به جامعه ایمن بپیوندد که با تلاش‌هایی که صورت گرفت و پیگیری شهردار تهران که دغدغه شهروندان را دارد شرایطی ایجاد شد که روز به روز ایمنی در همه موضوعات شهری ارتقا یابد و من به سهم خود از همه کسانی که در این زمینه تشکر کردند، قدردانی می‌کنم. وی افزود: در زمینه تصادفات و حوادث ترافیکی جزء بالاترین کشورها هستیم که امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود بتوانیم در این زمینه نیز پیشرفت کنیم.

رکورد جهانی برای شهرداری پایتخت ثبت شد

دکتر هنریکسون، کارشناس دفتر مرکز همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت در مراسم الحاق 5 منطقه تهران به جامعه ایمن با قرائت پیام رئیس سازمان همکاری سازمان بهداشت جهانی در ارتقای جامعه ایمن، گفت: شما به یک رکورد جدید رسیدید و هیچ وقت در تاریخ الحاق جوامع این موضوع سابقه نداشته است که چند منطقه یکجا به جامعه ایمن ملحق شوند که این یک رکورد است و نشان می‌دهد که زحمات زیادی در این راه کشیده شده است.

وی افزود: شما جان بسیاری از افراد را نجات دادید و امروز اگر افراد در خیابان‌ها سالم حرکت می‌کنند به‌دلیل زحمات شماست، از طرف مدیریت شهری حمایت گسترده‌ای از شما شده است و امیدواریم تا سال آینده رکورد جهانی دیگری را بزنید و همه کلانشهر تهران به جامعه ایمن بپیوندد.

کد خبر 118369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز