گروه حوادث: مرد کلاهبردار با معرفی خود به‌عنوان مسئول ارگان‌های دولتی و نظامی،

متهم کلاهبردار

به سرمایه‌گذاران وعده می‌داد چنانچه در زمینه واردات خودروهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند سود خوبی عایدشان می‌شود اما بعد از آنکه از 5 نفر بیش از یک و نیم میلیارد تومان کلاهبرداری کرد ناپدید شد.

کارآگاهان پلیس اکنون عملیات گسترده‌ای را برای به دام انداختن این مرد تبهکار آغاز کرده‌اند. پیگیری ماجرای کلاهبرداری میلیاردی مرد تبهکار از اواسط فروردین ماه گذشته و هنگامی کلید خورد که چند مالباخته به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران رفته و از مردی که با معرفی خود به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه واردات و صادرات، صدها میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده‌بود شکایت کردند.

آگهی‌هایی برای کلاهبرداری

مالباختگان در شکایت خود به بازپرس پرونده گفتند: سال گذشته با دیدن آگهی تبلیغاتی وسوسه‌انگیز یک شرکت تجاری که ادعا می‌کرد در زمینه واردات خودروهای خارجی فعالیت می‌کند و نیاز به سرمایه‌گذار دارد، با این شرکت آشنا شدیم. در آن زمان پس از تماس با دفتر شرکت و تعیین وقت ملاقات، به دفتر شرکت تجاری در «میدان هروی» رفتیم و در آنجا بود که با یک شرکت بسیار شیک و پرسنلی با چهره‌های بسیار موجه روبه‌رو شدیم.

در زمان ملاقات با مدیرعامل شرکت، وی خود را فردی وابسته به ارگان‌های مهم دولتی و نظامی معرفی کرد و مدعی شد با توجه به روابطی که با این ارگان‌ها دارد می‌تواند به راحتی اقدام به واردات خودروهای خارجی به کشور کند، ما هم که تحت‌تأثیر حرف‌های او و محیط شرکت قرار‌گرفته بودیم، پس از عقد قرارداد، مبالغ هنگفتی به وی دادیم و قرار شد وی بعد از واردات خودرو به کشور با توجه به میزان سرمایه‌گذاری‌مان، در سود حاصل از واردات خودرو ما را شریک کند. او مدعی بود که نخستین محموله خودروهای خارجی اوایل سال 89 وارد کشور خواهد شد.

فرار در نوروز

مالباختگان در ادامه گفتند: پس از عقد قرارداد و سرمایه‌گذاری در شرکت، هرازگاهی به دفتر شرکت رفت‌وآمد می‌کردیم تا از فعالیت آن اطمینان پیدا کنیم. همه چیز عادی بود تا اینکه با فرا رسیدن تعطیلات نوروز، مدیرعامل شرکت به ما گفت که در تعطیلات نوروز دفتر شرکت تعطیل است و پس از چند روز، شرکت مجددا فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد اما پس از پایان تعطیلات و مراجعه به دفتر شرکت متوجه شدیم آنجا تخلیه شده است و در آن هنگام بود که فهمیدیم ماجرای سرمایه‌گذاری در واردات خودرو، دروغی بوده که مدیرعامل قلابی برای فریب ما و کلاهبرداری میلیاردی مطرح کرده است.

با اطلاعاتی که شاکیان در اختیار بازپرس پرونده و کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران (مبارزه با کلاهبرداری) قرار دادند، 3 نفر از کارمندان شرکت در نقاط مختلف تهران دستگیر شدند اما در بازجویی از آنها مشخص شد آنها نیز فریب خورده‌اند و اطلاعی از مخفیگاه مدیرعامل ندارند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با توجه به تصاویری که از مدیرعامل فراری به‌دست آورده بودند، با مراجعه به بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، این مرد را که علیرضا - ر نام دارد شناسایی کردند. بررسی سوابق این مرد نشان می‌داد که وی پیش از این هم با اتهام‌های کلاهبرداری، جعل اسناد دولتی و سوءاستفاده از القاب و عناوین دولتی روبه‌رو بوده است.

این بررسی‌ها همچنین بیانگر آن بود که کلاهبردار حرفه‌ای که به‌جز میدان هروی در خیابان خرمشهر نیز دفتر دیگری را افتتاح کرده است،حتی کارمندانش را فریب داده و خود را با هویت‌های مختلف به آنها معرفی کرده است. او در دفتر جدید، خود را به‌عنوان وکیل یک شرکت معتبر که در زمینه واردات و صادرات فعالیت می‌کند، معرفی کرده بود که در اقدامات بعدی مشخص شد وکالتی که وی ارائه کرده نیز جعلی بوده است.

شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز گذشته گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته از 5 نفر از شاکیان به بیش از1.5  میلیارد تومان می‌رسد که بازپرس پرونده با صدور دستور انتشار تصویر بدون پوشش چهره متهم، از کسانی که از مخفیگاه این مرد اطلاع دارند خواسته است اطلاعات خود را در این‌باره از طریق شماره تلفن‌های 51055514 و 51055614 در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

وی افزود: مالباختگان دیگری که این متهم از آنها کلاهبرداری کرده و از وی شکایت دارند نیز می‌توانند برای طرح شکایت و پیگیری آن به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران مراجعه کنند.

کد خبر 118253

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز