چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کلاهبردار با شناسایی طعمه‌هایش در بانک، مشخصات و اطلاعات حساب آنها را به دست می‌آورد و با معرفی خود به جای این افراد، دست به سرقت از حساب بانکی‌شان می‌زد.

کلاهبردار

اوایل اردیبهشت امسال، مردی به کلانتری 148 انقلاب رفت و مدعی شد فرد ناشناسی از حساب بانکی او پول برداشت کرده است.ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند مرد کلاهبردار به‌صورت تلفنی با جلب اعتماد متصدی بانک، اقدام به این کار کرده است.

از آنجاکه احتمال می‌رفت کارمند بانک در جریان سرقت نقش داشته باشد، وی به کلانتری احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت.
او گفت: صاحب حساب، تلفنی خودش را معرفی کرد و با دادن شماره حساب بانکی‌اش و دیگر اطلاعات لازم، از من خواست پول را به یک شماره حساب دیگر واریز کنم و من هم این کار را کردم.

با توجه به حساسیت ماجرا، تحقیقات اولیه در این خصوص آغاز شد. این در حالی بود که ماموران کلانتری با شکایت‌های مشابه دیگری نیز روبه‌رو شدند که نشان می‌داد مرد کلاهبردار به همین شیوه اقدام به برداشت پول از حساب بانکی افراد مختلفی کرده بود.

ماموران که خود را در برابر یک کلاهبردار حرفه‌ای می‌دیدند، احتمال دادند که متهم با حضور در بانک‌ها و شناسایی طعمه‌هایش، ابتدا شماره و اطلاعات حساب آنها را به دست می‌آورد و سپس نقشه‌اش را عملی می‌کند، بنابراین بازبینی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ مداربسته بانک‌ها شروع شد و در این بررسی‌ها ماموران موفق به شناسایی جوان مرموزی شدند.

این مرد جوان به افرادی که در حال پرکردن فرم بانکی بودند نزدیک شده و بعد از مشاهده اطلاعات حساب آنها، اقدام به نوشتن آنها روی یک کاغذ می‌کرد و پس از آن از بانک خارج می‌شد. ماموران که احتمال دادند مرد مورد نظر همان سارق حساب‌های بانکی باشد، تصاویر به دست‌آمده را در اختیار تمامی بانک‌هایی که احتمال می‌رفت مرد کلاهبردار به آنجا مراجعه کند، قرار دادند تا اینکه شکایت دیگری در اختیارشان قرار گرفت.

شاکی رئیس یکی از بانک‌ها بود که پس از حضور در کلانتری به ماموران گفت: یکی از مشتریان قدیمی بانک تلفنی با من تماس گرفت و با دادن شماره حسابی از من خواست 5 میلیون تومان به آن حساب واریز کنم. او می‌گفت که کارش خیلی ضروری است و تا یک ساعت دیگر خودش به بانک می‌آید و 5 میلیون تومان را نقدی به من پرداخت خواهد کرد.

من هم که به او کاملا اعتماد داشتم، این کار را انجام دادم اما هر چه منتظر ماندم، از او خبری نشد. برای همین با تلفن همراهش تماس گرفتم اما او وقتی ماجرا را شنید، حسابی تعجب کرد و گفت که اصلا با من تماس نگرفته و چنین درخواستی از من نکرده است.

همان موقع بود که متوجه شدم یک کلاهبردار با در اختیار داشتن مشخصات مشتری قدیمی بانک، خود را به جای او معرفی کرده و مرا فریب داده و به همین راحتی 5‌میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. با توجه به حساسیت ماجرا، تحقیقات ماموران برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه پیدا کرد و ماموران با در اختیار داشتن تصویر چهره متهم موفق شدند وی را زمانی که در یکی از بانک‌های خیابان انقلاب درحال شناسایی طعمه جدید بود، شناسایی و دستگیر کنند.

با انتقال متهم به کلانتری، او به سرقت از حساب‌های بانکی افراد مختلف اعتراف کرد و مدعی شد: یک روز برای ریختن قسط به بانک رفته بودم که مردی مقابلم بدون اینکه از من برگه حساب بانکی‌اش را پنهان کند شروع به پر کردن فرم کرد و مبلغ زیادی پول از حسابش برداشت کرد.

در همان لحظه توانستم شماره حسابش و مشخصات او را روی برگه بنویسم. چند روز بعد به بانک زنگ زدم و خودم را صاحب شماره حساب معرفی کردم و با دادن اطلاعاتی، از کارمند بانک خواستم به یک شماره حساب پول واریز کند. متصدی بانک هم که مرا با مشتری واقعی خود اشتباهی گرفته بود، به حساب عابربانکم که با هویت جعلی آن را باز کرده بودم، پول واریز کرد.
از آن موقع به بعد با رفتن به بانک‌ها و زاغ‌زنی مقابل گیشه‌ها، طعمه‌هایم را شناسایی کرده و از آنها به این روش کلاهبرداری می‌کردم.

سرهنگ شمس- رئیس‌کلانتری 148 انقلاب اسلامی- با اعلام این خبر گفت: متهم مدت یک سال است که دست به این کار می‌زده و تا‌کنون توانسته است 11 میلیون و 500 هزار تومان پول به این روش کلاهبرداری کند.متهم با دستور قضایی در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی تهران قرار گرفت تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 118833

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز