گروه حوادث: پلیس در تعقیب مردی است که با راه‌اندازی شرکت قلابی سرمایه‌گذاری، دست به کلاهبرداری میلیاردی از طعمه‌هایش زده است.

متهم

اواسط اردیبهشت امسال، ماموران پلیس در جریان کلاهبرداری میلیاردی مردی قرار گرفتند که با تاسیس یک شرکت خدمات بیمه‌ای اقدام به فریب ده‌ها شهروند تهرانی کرده بود. یکی از مالباختگان در تشریح ماجرا به ماموران گفت: از سال 85 از طریق آگهی تبلیغاتی با مدیرعامل شرکتی آشنا شدم که در امور بیمه‌ فعالیت می‌کرد.

از آنجا که این شرکت قصد پذیرش سرمایه‌گذار را داشت ابتدا مبلغ اندکی را در آنجا سرمایه‌گذاری کردم تا مطمئن شوم که سود سرمایه‌ام پرداخت می‌شود. بعد از گذشت 6 ماه و پرداخت مرتب سود ماهانه، اعتمادم به این شرکت جلب شد و هر چه پول داشتم را بابت سرمایه‌گذاری به مدیرعامل شرکت پرداخت کردم. او هم تعدادی چک به‌عنوان ضمانت به من داد و گفت که سود ماهانه‌ مرتب به حسابم واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: سود پرداخت شده از سوی شرکت آنقدر زیاد بود که تعدادی از دوستان و آشنایانم هم به واسطه‌ من پول‌هایشان را در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند اما از چند ماه قبل متوجه شدیم که هیچ سودی به حسابمان ریخته نشده است. برای همین راهی دفتر شرکت شدیم و آنجا بود که فهمیدیم رئیس شرکت، یک کلاهبردار حرفه‌ای است که بعد از به جیب زدن سرمایه‌ طعمه‌هایش، پا به فرار گذاشته است.

بعد از شکایت شاکیان، دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر شد و کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، جست‌وجو برای دستگیری او را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی، از سال 85 فعالیت خود را شروع کرده و با پرداخت سودهای کلان، طعمه‌های خود را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این شرکت قلابی، وسوسه کرده است. سپس با دریافت بیش از یک میلیارد تومان از ده‌ها نفر از طعمه‌هایش، دفتر کار خود را تخلیه کرده و متواری شده است.

از آنجا که متهم از تعدادی کارمند در شرکت کاغذی خود استفاده کرده بود، ماموران به بازجویی از آنها پرداختند اما همه این کارمندان مدعی بودند که از طریق آگهی روزنامه‌ها در این شرکت استخدام شده‌اند و از نقشه شوم صاحب آن خبر نداشته‌اند.
سرهنگ ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهم برای جلب اعتماد کارمندانش خود را از افراد معتبر در امور بیمه‌ای جا‌زده و حتی در چندین مورد نیز به‌عنوان تشویق کارمندان نمونه و فعال شرکت، آنها را به سفرهای خارجی فرستاده بود.

وی ادامه داد: این مرد در طول چندین سال فعالیت توانسته بود افراد زیادی را فریب دهد و بعد از به جیب زدن سرمایه‌ آنها، ناگهان متواری شود. سرهنگ ذاکراستقامتی افزود: تنها سرنخ پلیس از مرد کلاهبردار، عکسی است که از او در پرونده‌اش وجود دارد. به همین دلیل بازپرس پرونده دستور چاپ این عکس را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند، خواسته است اطلاعات خود را در اختیار پلیس 110 یا پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر قرار دهند.

کد خبر 117840

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز